(nyilván párban, de csak a jobbos szivárgott)
Szerintem ez a "párban cserélés" inkább csak a szervizeknek és az alkatrész-kereskedőknek jó.
Nálam a bal szivárgott - kicseréltem. Azt az egyet.
Direkt kíváncsi voltam, hogy majd milyen eltérést mutat a pad?
Semmilyet. Egymásra lehetett tenni a két görbét - mert különbség egy szál sem volt.
Az ezelőtti autómnak meggárgyult az egyik hátsó fék-munkahengere. Folyt mint állat, csupa trutymó lett minden odabent. A másik oldal tökéletes volt.
Szervíz: hát itt kérem csak párban lehet ügyködni, először is le kell szabályozni mindkét fékdobot (???), aztán kicserélni a mindkét munkahengert meg természetesen a pofákat is.
Igazából a (tök-fölösleges) szabályzáson akadtam ki - hát nekiestem én a hibás oldalnak.
Kicseréltem a munkahengert, az (egyébként újszerű) pofákat beáztattam széntetraklodridba (de a folttisztító benzin is pont jó erre) - kifehéredésig ázott, aztán smirglivel felfrissítettem a ferodó-felületeket (mindkét oldalon) és vissza minden a helyére.
Padon mérve a minimális megengedettnél is kisebb volt az eltérés a két oldal között - úgy láb- mint kézifékre.
Persze a szerviz elesett 60 ezer Ft-tól + anyag - mert náluk ennyi lett volna ez a 2,5 órás művelet.
.