GPS Creative Commons License 2021.01.13 0 1 37548

 

ahogy megvettük motorolaj+szurok csere (20k10w40selenia van benn)

 

Én is Selenia 20k -val járok

 

(bár többen mondják, hogy a mai világban 10W40-el járni egyenlő a motor szinte azonnali elpusztításával - mert menő autós csak 0W-vel, de min. 5W-vel jár).

De én már csak ilyen makacs-fajta vagyok - különös tekintettel, hogy nem akarom megkockáztatni, hogy az "újfajta" olaj kimossa nekem 80 ezer km lerakódásait - mert az viszont nagyon sanszos, többen megjárták már, elég utána-olvasni).

 

Az olajsár már fent, a szelepdekni alatt látszik - mert ha van, odafent igen komoly disznóólat tud csinálni - mivel ott a dekni hidegebb és arra nagyon szívesen csapódik le minden gané az olajból.

 

Az olajteknő levétele (és kitisztítása) igencsak tuti módszer - de én (ebben az esetben) nem csak az pumpa szitáját venném szemügyre, hanem magát a pumpát is - kézben.
Ugyanis  -amennyiben ennek is golyós-rugós túlnyomás-szabályzója van - én hallottam már olyat, hogy valami kis makacs kosz beállt a golyó és fészek közé - ezért vidáman visszaengette a nyomást a teknőbe - ha kellett, ha nem.

.

Előzmény: 88GABOR88 (37547)