Kormi76 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 37565

Az 1.4 16v blokkok 90%-a eszi az olajat,mégpedig új korától....1000 kilométerenként 0,2 litertől akár 5-6 deciig terjedően pedig ez a gép a Fiat bestsellere.

Eur 3-tól Eur6-ig fejlesztették fel,2003-2020-ig szerelték a Puntótól a Doblóig kb mindenbe és amúgy jó kis motor,a kisebb típusokat nagyon fickósan viszi.

Konktrukciós hibája a mindössze 2,9literes gyári olajtöltet,ami egyértelműen kevés.

 

Egy 2004-es Idea-val járok és magam is beszívtam vele....német importból származó de szinte végig vezetett szervízkönyves autót vettem meg pár éve,adatbázisból lekérdezett 97ekm-rel.

Megvolt az átvizsgálás a vétel előtt(a kereskedés melletti műhelyben),volt hosszabb próbaút is,semmi különöset nem éreztem a motornál,úgy ment ahogy kellett.

Gyors olajcsere a használatba vétel előtt Castrol GTX-el és úgy 300km után a motor kopogni kezdett,később kiderült hajtókarcsapágyas lett.

Nyomozásba kezdtem(beszélek kicsit németül,e mailt küldtem az előző szervízeket végző Passaui Fiat szervízbe),válaszoltak is.

Kiderült,hogy egy családanya használta a kocsit napi max 20-30km-re,gyermekhordásra suliba,oviba.Az olajcseréket nem vette túl komolyan 20-22ezrenként vitte,a gyári intevallum 20ezer.

Ez a fajta használat elég is volt a motornak,hogy ennyitől kikészüljön.

A jó kis Castrol olaj kimosta belőle a rengeteg lerakódást azért kezdett kopogni.

Saját péntárcámon tanultam meg(kb 200ezer minusz),hogy ezeknél a motoroknál 2-3 ezrenként ellenőrizni kell az olajszintet mert akár 2-3 deci hiány is végzetes lehet+10-15ezrenként szigorúan csere. 

 

A városban el kell felejteni az 5.-et és néha oda kell lépni neki országúton.

Szerintem az 1.2 16v a legjobb Fiat benzines amit a modern időkben csináltak,annak tényleg semmi hibája.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ovoid (37557)