Ahogy alább is olvashatod,én is megjártam.
Huhh, erről mesélj picit bővebben - mert nagyon érdekel (gondolom nem csak engem).
Én azért maradtam az eredeti 10W-nél mert annak nem csak a W száma, de az összetétele is más, mint az 5W, vagy 0W-nek.
Ugyanis pl. a Selenia 20k egy kalsszikus, adalékolt ásványi olaj - vagyis nem szintetikus.
5W-től lefele viszont csak szintetikus ("csinált") olajak léteznek - ami egymagában nem lenne baj, csakhogy ezek erősen adalékoltak mindenféle tisztító és korom-oldó adalékkal is.
Egy szűz-tiszta motorban ez nem probléma - de én 75 ezerrel vettem az autót és az osztrák szervíz-számlájáin bizony oda volt írva hogy 20k olajjal kínálták végig (ahogy a gyári ajánlás is szólt).
Na most bármilyen fasza is legyen egy motor, olyan nincs, hogy 14 év alatt és 70-80 ezer km-en semmilyen lerakódás ne legyen benne - amit ha az újfajta olaj fellazít és lemos, az bizony bekerül az olajkörbe.
Méghozzá a legveszélyesebb, mikroszkópikus szemcseméretben, amit az olajszűrő sem fog meg. és onnan kezdődik a smirglizés és az addig jól tömített hézagok és játékok megnyílása.
A külföldi szaksajtó sokat foglalkozik ezzel - onnan vagyok ilyen "képzett" én is :-))
Vagyis ott sok tízezer, vagy 100 ezer km ásványolajozás után - senkinek nem ajánlják a hirtelen szintetikusra való áttérést.
Kérlek, meséld el, hogy te miként jártál pórul ezzel az olaj-üggyel - mindnyájunk okulására.
.