Nem kívánlak eltántorítani :-)
hogy írtam az autót odakint "kiderwagen"-ként használták,a napi 20-30km alatt szerencsétlen motor fel sem bírt melegedni normálisan...hosszabb távon nem is igen használhatták.Emellett a 20 ezres olajcserék között jó pár deci olaj elfogyhatott amit a "hausfrau"tuti nem töltött utána.Szerintem az olajcserék között nem is nézték a szintet.
Ahogy más tagok is írták lentebb a sűrűbb olaj után 5w-s Castrolt betenni nem volt okos ötlet tőlem(akkor még nem tudtam a kocsi előéletéről)mert hirtelen-gyorsan kimosta a lerakódott olajsarat és előjött a kopogás.
Tény,hogy nem ekkor kopott meg,írásom első mondatai megmagyarázzák a kopás okát:Sok indítás,sok rövid távú használat,olajszintnézés elmulasztása,20 ezres periódus.
Amúgy már rendben van a gépezet,olajfogyasztás max 1-2 deci/1000km.
Ui:Ha a beöntőnyilásba benézve bármilyen színű lerakódást látsz,inkább keress másik autót.Normális minőségű olaj mellé nem kell adalék,ebben egyetértünk