Kormi76 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 37585

Bocs,hogy én válaszolok.....de sajnos ez a jelenség nem"urban legend".Kénytelen voltam beleásni magam a témába,holott nem szerettem volna.

 

Ezeknek a blokkoknak a gyári tűrése 0,7-0,8l/1000km,azaz a Fiat ennyi olajfogyást még normálisnak tekint,általában 1-2 deci körül hörpint az átlag.

1)2004-ben(Eur 4-ként)a gyári ajánlás a Selenia 20k volt,azaz 10w-40-es,félszintetikus olaj,nem véletlenül.

2)Szinte mindig a hajtókarcsapágy és szimmeringjei mentek-mennek tönkre,általában a kevés olaj(hiányos kenés)miatt.Ha 15-20ezrenként cserélsz kenőanyagot és nem nézel olajszintet közben,akkor akár 0.5-1l is elfogyhat ennyi idő alatt,ami ennek a blokknak végzetes.A 2.9 literes olajtartály alulméretezett,ha ebből a kevésből csak fél liter hiányzik rendszeresen akkor gyorsan csapágyas lesz.Pontosítva a csapágy elkopik,a szimmering pedig megég. A rövid városi használatokkal rengeteg trutyi lerakódik a motorban ez tompítja-elnyomja a hajtókarcsapágy kopogást....és ha hirtelen beleteszel egy full synth(5w-0w)csúcsolajat az olyan szinten moshatja le a hengerfal belsejét ill a dugattyúk környékét mintha Brigéciolt öntöttél volna bele.Leszakad az olajfilm,nem lesz normális kenés.

 

Sajnos a Fiat 2021-ben már nem teszi bele egyik modelljébe se ezt a blokkot,az Eur 6b-t már nem bírja.....ami kapható vele az raktárról jön még pár hónapig.Viszont a 16-17 év alatt rengeteget csiszoltak-fejlesztettek rajta.Olajfuratokat tágítottak,változtattak a szelepfészkeken,a szelepek nyitási idején,sűrítésen.tőmítések fajtáin stb

A 2010 utáni 1.4 16v-k már szinte mentesek ettől a problémától,az olajfogyasztás csak nagyon ritkán jön elő.

 

 

 

Előzmény: ovoid (37584)