oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.01 0 2 37631

A fő gondról sehol nem olvasni. Mégpedig, hogy miért is döglik meg márkától függetlenül, átlag 2-3 évente az akksi a Puntoban? Míg más gyártónál, vagy újabb Fiatoknál kihúzza 4-6 évig. Ennek az oka nem a testkábel, nem a rövid utak, nem is az alulméretezett (A) generátor.

A feszszabályzó sajnos csak 14,0V-ra beállítva, a mai akksiknak, viszont ennél már több kell. Jellemzően Ca-Ag, Ca-Ca ötvözéssel gyártják őket, "hagyományosat" már nem nagyon kapni. Itt pedig a minimálisan(!) előírt töltőfeszültség 14,4V. Ez azt jelenti, hogy a Puntoban SOHA nincs teljesen feltöltve az akksi, ami a lassú szulfátosodás melegágya.

Ezt a tényt igazolja az is, hogy bármikor ráteszem töltőre (14,4V) érkezés után, mindig tud még bele tölteni kb. fél órát. A másik kocsinál végigszalad a kijelző és 5mp után kiírja, hogy tele van. 

Ez a fő probléma sajnos, hiába vesszük akár a legdrágább akkut, a környezet amibe tesszük szépen lassan elpusztítja. Ezzel vagy együtt kell élni, vagy aki még hosszú távra tervez a kocsival, az egy generátor felújítás alkalmával cseréltesse a szabályzót a 14,4 Voltosra.