A világért sem azt pedzegettem, hogy alá- vagy fölé kell / lehet becsülni egy ilyen dél-Budapesti, nagy-Dunai átkelés vélelmezett, illetve tervezhető követési idejét. Itt egyszerűen, csak arról van szó, hogy
ahelyett, hogy előbb feltételezünk X, majd később X/2 percet, mint remélhető értéket, ahelyett, hogy
megpróbálnánk figyelembe - vehető paraméterek mellett meghatározni, avagy legalább is korrekt
módon (szakmai alapon) tényleges (forgalomtechnikai eszközökkel) megbecsülni, hogy ez reálisan
milyen peremfeltételek teljesülése mellett valósítható meg, avagy nem.
Lehet, hogy tévesen, ám valami előítéletes becslés alapján arra a felismerésre jutottam, hogy egy dél-
Buda - Csepel-i átkelés esetében, nem egy Dunakeszi - Horány kapacitású, hanem legalábbis egy Vác -
Tahi (Szentendrei sziget) átkelés, avagy még inkább egy, a jelenlegi Szántódrév - Tihanyrév átkelésnél
szolgáló komp-egység kapacitását lehetne / kellene mértékadónak tekinteni (de ez is persze csak egy
ködös becslés).