kovács_krisztián_03 Creative Commons License 2021.03.13 0 0 37696

Sziasztok!

 

Egy kicsit újból foglalkozni tudok a kocsival. A rángatózás, fulladás, alapjárat ingadozás továbbra is jelen van. Most olyan irányban próbálok keresgélni, hogy kimértem a fojtószelep állás érzékelőt. Itt egy ugyanilyen mérés: https://www.fiatforum.com/panda/248022-1-2-dynamic-throttle-position-sensor.html

 

Valaki esetleg mérte már a TPS értékeit? Úgy összehasonlítanám egy jól működővel. 

 

Nálam a két szélső láb (zöld-fekete és rózsaszín) között mérve:

zárt állapotban 1.6kOhm

feles állásban van a maximum 2.6kOhm

teljes nyitott pedig 2.2kOhm.

 

Továbbá középső és szélső (zöld és rózsaszín) konstans 1.14kOhm.

 

Másik szélső és középső (zöld-fekete és zöld) között:

zárt állás 2.4kOhm

1/3 nyitottig ingadozva emelkedik 2.6kOhm-ig

fél állásban a maximum 2.8kOhm

innen teljes nyitottig fokozatosan visszaesik 1.3kOhm-ra.

Egyébként 2.6-2.8k között sokat ingadozik.

 

Bennem is pont az merül fel, mint az angol fórumon, hogy ha ez egy sima egyszerű potméter, akkor miért növekszik, majd aztán csökken az ellenállása?

 

Aztán ott van az alapjárati szelep is. Az a bilincset rászorítok és csavarhúzóval kifeszegetem módszer itt nagyon nem működik. Meg sem mozdul. Pedig biztos ráférne egy alaposabb tisztítás is, mert összeszerelve nem lehetett rendesen tisztába tenni.

Előzmény: GPS (37691)