Tűzeset előtt:
https://www.google.hu/maps/@50.3452227,15.919449,3a,15y,354.41h,88.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFCB-mvEjmmY_eOXNg7EYQw!2e0!7i16384!8i8192
Képek a tűzesetről:
https://twitter.com/hzskhk/status/1318444879756824577
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/pozar-zeleznicni-muzeum-vytopna-jaromer-vagony-hasici-kralovehradecky.A201020_085345_hradec-zpravy_tuu/foto/TUU86db5f_480243938503_8091127770742270319_n.jpg
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-muzeu-v-jaromeri-shorelo-pet-zeleznicnich-vagonu/1948048
A következő információt Lovász Gy-től kaptam a kocsikról:
Csehországba távozott: 1,2,5,6,9,10,11,12
1- Most égett
2- (ex Udvari 23) - 1975-ben eladták a Königgrätz -i Úttörőcsapatnak - Ott elbontották
5 - Pága Bubnán fotózta
6 - Jaromerz-ben, nem biztos, hogy ez is megégett. Talán kimentették.
9- Szencen - most hozták haza
10 - Most leégett
11 - Prága Bubnán készült róla fotó
12 - Parkunkban.
Ha ezt a képet megnézed, a 10-es szalonkocsi menthetetlen:
https://1gr.cz/u/n4/pouzijte-tlacitko-sdilet.gif
Egyébként jók az információid, a 10-es eredetileg 3 tengelyes forgóvázakkal rendelkezett, a csehek kicserélték saját kéttengelyesre.
A 6-os egy behúzottvégű, hegesztett szekrényvázas kocsi, tehát az előd kocsi csak papíron volt előd, de azt szétbontották és teljesen új kocsi épült helyette. Akkoriban több ilyen kocsinál alkalmazták ezt a módszert.
A MÁV levéltárban van kép a 10-esről - valószínűleg új korából, ezen a számon ki tudod keresni, ha bemész kutatni:
X20236006 002
X20236006 003