alkotasu Creative Commons License 2021.04.01 -1 0 5

Tűzeset előtt:

 

https://www.google.hu/maps/@50.3452227,15.919449,3a,15y,354.41h,88.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFCB-mvEjmmY_eOXNg7EYQw!2e0!7i16384!8i8192

 

 

 

Képek a tűzesetről:

 

https://twitter.com/hzskhk/status/1318444879756824577

 

https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/pozar-zeleznicni-muzeum-vytopna-jaromer-vagony-hasici-kralovehradecky.A201020_085345_hradec-zpravy_tuu/foto/TUU86db5f_480243938503_8091127770742270319_n.jpg

 

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-muzeu-v-jaromeri-shorelo-pet-zeleznicnich-vagonu/1948048

 

A következő információt Lovász Gy-től kaptam a kocsikról:

 

Csehországba távozott: 1,2,5,6,9,10,11,12

1- Most égett

2- (ex Udvari 23) - 1975-ben eladták a Königgrätz -i Úttörőcsapatnak - Ott elbontották

5 - Pága Bubnán fotózta

6 - Jaromerz-ben, nem biztos, hogy ez is megégett. Talán kimentették. 

9- Szencen - most hozták haza

10 - Most leégett

11 - Prága Bubnán készült róla fotó

12 - Parkunkban.

 

Ha ezt a képet megnézed, a 10-es szalonkocsi menthetetlen:

https://1gr.cz/u/n4/pouzijte-tlacitko-sdilet.gif

Egyébként jók az információid, a  10-es eredetileg 3 tengelyes forgóvázakkal rendelkezett, a csehek kicserélték saját kéttengelyesre.

 

A 6-os egy behúzottvégű, hegesztett szekrényvázas kocsi, tehát az előd kocsi csak papíron volt előd, de azt szétbontották és teljesen új kocsi épült helyette. Akkoriban több ilyen kocsinál alkalmazták ezt a módszert.

 

A MÁV levéltárban van kép a 10-esről - valószínűleg új korából, ezen a számon ki tudod keresni, ha bemész kutatni:

X20236006                 002

X20236006                 003

Előzmény: Turán12 (4)