gyzol Creative Commons License 2021.05.24 0 0 195

Szia!

Én másfél évvel ezelőtt vettem egy transit custom-ot 2.2 tdci motorral.2014 gyártás külföldről (németország)  törötten behozott.Ezt nem is tagadták.Magas felszereltségű volt jó áron 4,6 millió 146.000 km volt az órában.Edelényben vettem a TRIXON autóház nál.Ezt a kereskedést mindenképpen kerülni kell.Adat/előélet lekérdezés miatt elmentem miskolcon a VAGÉP-hez akik nem voltak hajlandóak segíteni.Ezt a kereskedőt sem javaslom.Végűl a HOVÁNY-nál készségesek voltak,de a németországi múlja miatt nem tudtak semmit kideríteni róla.Mivel jól nézett ki kívűl belül,hát megvettem.Eleinte nem volt vele semmi gond de kb.7-8 hónap múlva DPF problémja lett amit a HOVÁNY-nál profi módon javítottak.Ekkor kértem őket, ha már úgyis itt van az autó alaposan nézzék át.Azt mondták minden rendben jó állapotú az autó.Meg is nyugodtam egy kicsit,mígnem idén márciusban egyik pillanatról a másikra elkezdett háromhengerezni és irdatlanul fehéren füstölni.Hazavontatás után jött a hibafeltárás.Valahogy éreztem hogy ez fájni fog,nem is tévedtem.Az első henger dugattyúja megrepedt és átégett a második henger dugattyúja megrepedt.Mind a 4 befecskendező rossz volt,a nagynyomású szivattyú szelepét cserélni kellett.A felsorolt dolgok cseréje munkadíjal,(félig baráti alapon) 780.000 Ft-ba került,utángyártott de új alkatrészekkel.A hiba bekövetkezése után már valahogy mindenkinek beugrott,hogy jaaa iiigen ezeknél ez előfordul.A FORD-nál annyit tudtak mondani hogy:ezek sajnos ilyenek.Meg hogy mennyi a km? Mondom:200.000 Erre:Akkor az még jó is.Itt már a talpam is kezdett ökölbe szorulni.És ez még csak az eleje volt..........Utána kezdődöttt a FORD idióta alkatrészutánpótlási gyakorlata:Nem lehet a motorhoz venni 4 gyári dugattyút,csak általuk javított fűzött (860.000 Eft) vagy új fűzött blokkot (1.080.000 Eft) ehhez jönne még a hirtele szívhalál kiváltására is alkalmas 22.000 ft-os szervíz óradíj.Itt már tatékzottam a dühtől,de közben mindennek utánajártam,és ezeket derítettem ki:Teljesítményől függetlenűl minden 2.2tdci be fog sz@rni 180-200 ezer km körül.Azért mert tönkremennek a befecskendezők és ez megöli a motort,úgy hogy észre se veszed,mert a szájbab@szott elektronika kiigazítja a befecskendezési értékeket az utolsó pillanatig.A jó hír hogy a befecskendező korrekciós tényezője márkaszervízben kiolvasható.Ezt és a valós km óra állást derítsd ki.A beltér állapota nem mérvadó 400-500 ezret is mennek komlyabb elhasználódás nélkül.     

Előzmény: matto75 (194)