Kopba Creative Commons License 2021.07.14 0 0 21554

Mostanában a sajtó (legalábbis az egyik fele) tele van a felújítások miatt kialakult belvárosi dugókról szóló hírekkel. Ugyanakkor a külvárosi, mindennapos dugókról senki nem beszél, és senki nem tesz ellene.

 

A III. kerület e tekintetben a hiányzó elkerülő infrastruktúra (M0 északi és nyugati szakasz, Aquincumi híd, M10) és az alvó városok bővülése miatt halmozottan hátrányos helyzetű. Persze a nagy beruházásokra politikai akarat hiányában nincs pénz, de tapasztalataim szerint kisebb, szinte semmibe sem kerülő lámpaprogramozásokkal, sávfelfestésekkel sokat lehetne javítani pl. Csillaghegy, vagy Békásmegyer közlekedésén.

 

Amivel konkrétan évek óta levelezek a Budapest Közúttal, az Csillaghegyen a Szentendrei út, Ürömi úti csomópont. Aki járt már erre tudja, hogy itt hétköznap szinte állandó a dugó, legalábbis ha működik a kereszteződésben a lámpa. /Érdekes, ha hiba miatt nem, akkor nincs dugó./ A gond, hogy az Ürömi út-Mátyás király út tengelyen alapból túl rövid (8-10 mp) a zöldfázis, ami a Megyeri híd átadása, illetve az Ürömön, és Csillaghegyen felhúzott lakóparkok miatt a megnövekedett forgalomhoz még hétvégén és csúcsidőn kívül is túl rövid, hétköznap délutánonként pedig több száz méteres a dugó. Többször kértem, hogy vizsgálják felül a lámpaprogramot, de csak semmitmondó válaszok jöttek, az utóbbi két levelemre már választ sem kaptam, pedig, ha a Főváros vezetésének ennyire szívügye a zöldebb, élhetőbb Budapest tehetne is érte. És akkor a Batthyány u. - Mátyás király úti kereszteződés rossz átalakításától még nem is írtam. Olyan, mintha szándékosan generálnák a dugót a környéken, csak az okát nem látom.

 

Azért írtam le mindezt, hátha van a fórumon valaki, aki az illetékeseknél, vagy akár a sajtónál fel tudná karolni az ügyet. Persze nem csak itt okoznak gondot a rossz lámpaprogramok, ezért akár átfogóbb változások is elindulhatnának, mert a kevesebb felesleges dugó mindenkinek az érdeke.

 

Köszönöm, ha valaki végigolvasta.