MÓKUS! Creative Commons License 2021.08.05 0 0 2509

Szervusztok, szép napot,

 

boldogtalan tulajdonosa vagyok egy Pikinek. 2014-es gyártású, 2015 efh-s, 115 LE e-HDI dízel, nem automata, nem bluehdi. A jármű kétségtelenül szép és kényelmes. Az viszont nem igazán dob fel, amikor helyi látványosságként az ország egyik legnagyobb márkaszervizében körülállják a kocsit, mondván "Ide még soha egyetlen egyet sem trélereztek be KÉTSZER."
Én pedig most pont így állok. (Továbbá egy rakás apróbb jelenség, ezekkel most nem is fárasztanék senkit.)
Először a generátorszíjat tépte le magáról, félreálltam, mert ezt kérte tőlem vörösen villogva és igaza volt, a szíj tényleg el volt szakadva - a szakadás oka viszont soha nem derült ki.
Másodszor, azaz két hete viszont az M1-en állt le az egyik henger és bár nem követelte, hogy álljak félre, de autópályán nem jó ötlet negyvennel kocogni egy remegő autóban, hátul három gyerekkel.

Ilyen intro után maga a kérdés, amiért regisztráltam:
- a hibaüzenet-halmazom az alábbi: P1163, P0262 (mindig ez), C1391, U1208, U1807 és ESP/ASR error & have your engine repaired, szép sárga motor ikonnal.
Ez alapján injektort kellene cseréltetnem, elvileg egyet, gyakorlatilag négyesével szeretik.
VISZONT.
Ha kiolvasom a hibákat és törlöm őket, a jármű elindul és újra négy hengerrel kocog. Vagy száguld üvöltve. [NEM] Aztán száz-kétszáz kilométer múlva előzmények nélkül újra jelez, tök ugyanezeket újra. Így aztán tíz kilométernél messzebb nem is merek vele elindulni hazulról.
Nehéz elhinnem, hogy egy mechanikai hiba egyszerű kódtörléssel "elmúlik", ezért most Dél-Pesten profi Citroenes autóvillanyászt (C4P-gurut) keresek, hátha az akksi cellahibás, egy kábelcsatlakozó rohadt le, vagy a vezérlőelektronika tolt be túl sok bagettet.

Minden segítő szándékú kommentet és guru-tippet szívesen fogadok - igen, tudom, hogy végül lehet, hogy mégis injektorcsere lesz, aztán kis kuplungozás, képernyőcsere stb. :(

ÜDV nektek:
MÓKUS!