f_zoli Creative Commons License 2021.10.18 0 1 20

Apróbb benyomások, amennyire lehet két hónap után, ha már újraindult a beszélgetés:

 

A zajszigetelés remek, mind a motor-, mind a szélzaj jól ki van zárva. Így a leghangosabb elemmé a 17-es (225-ös) gumi zaja válik, ami viszont zúgósabb az átlagnál. Nem is akartam volna ilyet, csak a pár extra miatt jobban "megérte" a Style felszereltség, és ahhoz nem lehet kisebb.
Az összeszerelés, merevség nagyon jó, rossz úton is zajtalan a beltér.

 

Amilyen túlbonyolított a DSG + mild hibrid, olyan jól össze van hangolva. Normál keretek között nincs gyakorlati hátránya, előnye annál inkább. Egyébként rám jó hatással van, még egy fokkal nyugodtabban megyek és kicsit lassabban is, de ezt tudtam előre. Illetve a TSI überlapos nyomatéka miatt szinte fakultatívvá váló fokozatváltások között jobban megtalálja az optimumot, mint én kézzel a 6 között kavarva. Azért egy meredekebb + szűkebb, lejtős párhuzamos parkolás feladná neki (nekem) a leckét, az adagolhatatlan kézifékkel, ugrós Auto Holddal, úgyhogy azt nem vállalnám be.

 

Menetközben gázelvétel után azonnal vitorláztat, álladóan lelődözi a motort, ide már biztos is, hogy kell a 0W-20 olaj. Ez több figyelmet igényel, legalábbis hogy spóroljunk is, meg a gépet is kíméljük valamennyire. Meg innentől kezdve a Start-Stop tiltás is jelképes, mert az indítások tizedéért felel csak.

 

Külön mese a prediktív ACC (Travel Assist nincs nekem). Ha nincs nagy hullámzás vagy lyuk a forgalomban, és nem te vagy az első a pirosnál, akkor simán átvisz a városon is. Már ha persze igényled, de azért technikailag nem rossz.
A menüben kapcsolható, hogy figyelembe vegye-e az út vezetését és a táblákat, DE még ezeket kikapcsolva is lassít egy körforgalomhoz vagy egy lejtőhöz, pl., ha az Eco-mód be van kapcsolva. Ezek az akciók még egy nyugodt vezetésnél is óvatoskodóbbak.
Ami viszont jó ezek között az okosságok között, hogy (szintén minden kikapcsolva, csak Eco móddal) a villanyfékkel kicsit hozzálasssít az előttem haladó autóhoz és úgy zárkózik fel. Ez valamennyire pótolja a TSI-kben eleve gyenge, iletve az automata miatt kieső motorféket.

 

Az ErgoActive ülés nagyon kényelmes.

 

Kicsit vicces, hogy a 48V-os lítiumakku és a teljesítményelektronika az utastérben van. Pont az elektronika, ami a vezető alatt van, egy minimálisan melegszik, ülésfűtés (nyáron is). Német fórumokon oldalakon keresztül ecsetelik, hogy motor-újraindításkor egy tizedmásodpercre sípol az elektronika. Ez igaz is. És a fickó többször visszament a szervizbe, és kicserélték neki az akkut. Persze úgy is sípol. (Hogy a PoHu ezzel hogy hajtana el, nem tudom, kb. mint a macskát.)


Egyébként vigyázni kell, mert ezek miatt a cuccok miatt másfajta gumiszőnyeg kell az automatába és más a kézibe.

Az infotainment nekem elmegy, a relatíve újabb szoftverrel még csak egyszer indult újra, de nem is nyomkodok semmit, nem érzem igényét. A világítás panelhez sem nyúltam még.

 

A napszemüveg az apróval együtt csörög a könyöktámaszban.


Van váltófül, nekem zavaró helyen, mert néha ott fognám a kormányt. De cserébe a garázsrámpákon nem hagyom, hogy 2-esben kínozza magát.
Sajnos nem írja ki, hogy "D-hányban" van, csak D. Engem érdekelne, de biztos a hibrid miatt inkább nem kötik a vezető orrára.

 

Balek dolog: a Side Assit nélkül nincs elektromosan behajló külső tükör :) de nem is fért volna már az árba.
IQ-Lightom sincs. De talán ezért is jött meg a kocsi elég hamar.

 

Szép, visszafogott, sallangmentes dizájnú autó. Sokaknak tetszik, kérdezgetnek róla. Meg persze azért is, mert a jelen szállítások és árak (nem meg SUV-ok) mellett szinte ritkaság. A Style szinten a hűtőmaszkban is világít egy fehér LED csík, ez ízlés kérdése.
Még ha holnap le is kellene adnom, már ezért a pár hétért is megérte vele járni, és semmit se választanék máshogy.