Pl. az én Alfettámon egy korabeli spoiler-szett van, ami eléggé megváltoztatja a megjelenését és a vizsgán kiröhögnek vele. Viszont itt a korabeli katalógus:
Az is látszik, mennyire ocsmányul felemelték az orrát a torziós rudak tekergetésével. Egy nagyobbacska zeller is beférne az első kerék és a sárvédőív közé
Ez meg itt a számla 1980-ból a beépítésről:
Urak, kinek lett volna 1980-ban 2261,69 márkája egy ilyen kalandra?
Tehát ha az autód korabeli gyári, akkor vigyél bármit, ami azt igazolja, hogy a gyárból kijövet így nézett ki. Katalógusfotó, családi fénykép, korabeli pornófilmből kivágott kocka, amin a háttérben az izé mellett pont látszik ugyanaz a belső ajtónyitó... bármi.
És ha az autódon valami nem gyári, akkor ugyanez a nem gyári módosításra vonatkozóan - ha ez a nem gyári dolog nagyon felismerhető. Ha nem az, vagy várhatóan nem szúr szemet, akkor én külön nem hívnám fel rá a figyelmet, inkább tartalékban tartanám az erre vonatkozó doksit.
És még térjünk vissza egy pillanatra a 2261,69 márkára. 1980. augusztus 15-én (2262-re kerekítve) eszerint az oldal szerint (https://fxtop.com/en/historical-currency-converter.php?A=2262&C1=DEM&C2=HUF&DD=15&MM=08&YYYY=1980&B=1&P=&I=1&btnOK=Go%21) 41.811.- Ft-ról beszélünk egy spoiler-szettért és beépítésért. Ha valakinek rendelkezésére állt ez az összeg, de mondjuk Alfa Romeója éppen nem volt hozzá, vagy csak lusta volt elmenni Aachen-ig, voltak még opciói, hogy mire költheti:
https://www.vezess.hu/vezetunk/2017/02/14/50-ezer-egy-jo-lada-retro-arlista-a-kadar-korbol/
42 ezer forintért csak a többéves Ladák és társaik közül lehetett válogatni, de ekkor már az Alfa sem volt vadonatúj.