Kókány Mester Creative Commons License 2022.04.02 0 0 118788

Egyébként most annak próbálok utánajárni, hogy hogy mentek ezek adolgok a '70-s években. Az angolok legyártották az autókat, átkerültek a norvégokhoz. Ki hajtotta végre az átalakításokat? Még az angolok, vagy már a norvégok. Pl. Utánanéztem, hogy a sarkköri, külső motor előmelegítő az norvég találmány és csak egy norvég cég gyártja kizárólag (ez nem biztos) a norvég hadsereg számára. Vajon a hadi átalakítások nemzetek közt azonosak, vagy helyi adottságok vannak. Mindenesetre már az is más az angol gépekhez képest, hogy bal kormányos. Tehát eleve más piacra készült. Sok dolgot kell még kinyomoznom. Először a világításkapcsolót se találtam meg, mert a civil helyén "gyári" vak lemez volt a műszerfalban. Nem mókolt úgy készült (tehát nem civil piacos). A világítást egy 5 állású hadi kapcsolóban találtam meg, miután kisilabizáltam a norvég feliratokat :-D teljesen máshol, mint ahol lennie kellett volna. Pl a műszerfal is más. Nyomokban a civilre hasonlít, de rengeteg külön hadi kapcsoló van. Nem utólag berakottaknak tünnek, hanem eleve így gyártottnak. Az óracsoport is más. Eredeti órák vannak benne, de a műszerek egy része gyárilag nincs benne, vagy nem ott van ahol a civilben lenne, helyette gyárilag kitakarva a helye. Ezek más helyen katonai műszerekkel helyettesítve vannak, bár ezek eredeti angol műszerek. Emiatt gondolom lehet norvég rendelésre még angliában szerelték össze. Az előéletéeől annyit tudok, hogy a teljes életciklusát a norvég seregben szolgálta le. Ha mesélni tudna :-D