gaborozzo Creative Commons License 2022.06.24 0 1 35926

Üdv!

 

Leírnám mostanában szerzett tapasztalataimat 1.8 benzin Zafira B 2006 kapcsán. Szóval a következő hibakódok jelentkeztek:
BOSH-al kiolvasva:
P1616 Vezérlő egység program/hardverhiba
P0014 BOSCH-al kiolvasva: Bütyköstengely beállítása (1-es bank kieresztés Funckió zavar)
P0365 Vezérműtengely-helyzetszenzor, a jel a tűrésen kívül

Valami más szoftverrel kiolvasva (valszeg a többi is benne volt):
P0014 (62) Kipufogó vezérműtengely szinkronizálás mechanizmusok tartomány/teljesítmény

 

Amit én tapasztaltam az a kerregő hang indulásnál (mikor a hidraulukis okoskerék még zakatol egy kicsit) és eléggé észrevehető teljesítmény hiány, főleg alacsony fordulaton. Szerelővel megbeszéltük, hogy legyen egy vezérlés-csere ami így 260.000km-nél már úgyis időszerű volt (130e-nél volt az első). Ez megvolt de valami ott a vezérműtengely állásánál nem volt 100%-os ami a szétszedéskor derült ki. Ez helyre lett téve, az új vezérlés bekerült, az okosfogaskerekek olajos szabályzó szelepeit is kicserélte (akkor nem újakra) próbaképpen.
Volt még egy próba a kipufogó meg a szívó(???) oldali jeladó megcserélésével is.
Sajnos ez nem hozta meg a várt javulást, erő továbbra sem volt, hibajelző világított. Mentünk tovább: ki lettek cserélve az okoskerekek is (ezeket kb. 120.000km-el ezelőtt cseréltettem) és a szabályzó szelepek is. Kicsit mintha jobb lett volna, hangja is szebb lett de később újra előjött a hibajelzés és még mindig nem volt meg a power...
Végül bevittük a szerelőhöz a munkahelyére ahol sokáig nyúzták a kompjútert a diagos kollégával :) Mármár mechanikai hibára gyanakodtak míg végül csináltak egy resetet a computeren:

Tanult értékek visszaállítása (Lambda adaptáció, Fojtószelep helyzetérzékelő (TPS) adaptáció, Végtelenül változtatható szelep időzítő (IVVT) adaptáció. *** Bocs a béna magyar fordításért de gondolom így sikerült a szoftvert magyarítani :)

 

És láss csodát ez végül megoldotta! Az erő visszatért, a hibajelzés megszűnt! Kop-kop-kop egyelőre. Még teszem bele a km-eket.

 

Ja, még közben produkált egy morgó, búgó hangot a kocsi menet közben ami nagyon rossz emlékeket idézett fel bennem: váltócsere kellett... De kiderült, hogy csak a jobb oldali kerékcsapágy döglődött. Ráadásképp a kislányom ráindított álló helyzetben a kocsira és nekiment egy kerítésnek, kicsit összeverte a bal elejét. Így már-már közel járt hozzá, hogy eladom, beszámíttatom, Dunába tolom nemérdekel stb. De szerencsére nem kellett :)

 

Remélem segít másnak is a kis sztori.

G.