mikcsek Creative Commons License 2022.08.06 0 0 7700

Úgy gondolom ha leírom az egész story-t, szerintem átláthatóbb lesz.


Úgy indult a dolog, hogy minimum 4 éve már hogy ebben az autóban nem működik a klíma.
Még mindenféle procedúra előtt először csak a szabályozószelep lett kicserélve a kompresszorban, hogy nem-e az okozza a gondot, de mivel nem, azt mondta a szerelő, hogy ki kell dobni a kompresszort és kell új, nem kell vacakolni.

Ezzel egy időben VCDS-ben egy AC Compressor First Run In félbe is maradt vagy valami hiba miatt, vagy pedig a szükséges körülmények hiánya miatt, ezt pontosan nem tudom már. Azóta ha megnyomtam az AC gombot nem világított ki, csak a kijelző írta, hogy AC on vagy off.
Azóta nem is foglalkoztam vele idegzet hiányában.

Idén viszont visszatértünk rá, amikor is kicseréltük a kompresszort.
Delphi kompresszor, gyárilag olajjal feltöltve, amit töltéskor leszívott a gép(40g) és a nyomás meg vákuum tesztek után vissza is tett elvileg.

Ezután mivel még mindig nem indult, jött a megállapítás, hogy gombnyomásra nem indulnak a ventillátorok, biztos ez okozza, hogy nem indul el a kompresszor.
Adtak a ventillátorok csatlakozójára külső tápot és mivel nem indult, azzal van a gond.
Ha külön tettek külső tápot a kompresszorra akkor kapcsolt és mintha fújt is volna valami hidegebbet.

Mivel új volt a kompresszor eszembe jutott, hogy félbe maradt egy First Run még régebben és ha már úgyis fel volt töltve a kör, gondoltam megpróbálom hátha nem-e csak azért nem indul, mert nincs kapcsolat a climatronic és a rendszer között.
Ez egyszer szépen le is ment, viszont az AC gomb ugyanúgy nem világított. Rendben, megpróbáljuk még egyszer. 

Na és ekkor nyomta ki a gázt a kompresszor biztonsági szelepe. Aztán hogy a nyomás miatt-e vagy pedig olaj került a szelephez fogalmam sincs, ha jól tudom az is okozhat ilyet.

És ez az oka a nyomásos kérdésemnek.

A VCDS egyébként most két hibát ír, egyik a First Run-In, a másik pedig a kevés töltöttségi nyomás, ami érthető.
Valós időbeni értékek a kompresszorra nem mutattak semmit, se áram felvételt, se terhelést, se semmit. AC gombot is offnak érzékelte.


Azóta az AC gomb világít a hátső szélvédő fűtés és az AC gomb egyszerre megnyomása óta.

Viszont miután megnyomom az AC gombot és világít, tehát "bekapcsolt" állapotban van, pár másodperc után 3-4 mp hosszú szisszenés hallatszik a műszerfal mögül a gáz elengedés óta.

Azóta lett még új ventillátor is, de ugyanúgy nem indulnak el, azért is kérdeztem, hogy biztosan úgy kell-e működjön ahogy a szerelő mondta, mert valahogy nem voltam biztos benne.

Úgyhogy most itt tartok, ha valahol katyvasz, elnézést, de már az én fejemben is az.

Előzmény: raider (7698)