svgyula Creative Commons License 2022.12.02 -1 0 52297

Értem! Nekem a régebbi 95'-ös vette rendesen a sebességet miután az olaj manőver miatt javítva lett. De érdekes módon amikor cseréltem benne olajat mindig sokkal könnyebben ment a váltás. Valami eltérés van a 98 előtti és utáni között mert a régi 5.ben a javítás(nyilván meghúzott anyával) kb 70km/h-ig adott ki síró hangot aztán teljesen csendes lett! Ami most van ez ugyanolyan csendes végig. Talán tolatáskor hallani olyan hangot de az minden autónál megvan.

A "nehezen vette a sebességeket" még lehetett a kuplung hibája is! Ugyanis ha félre volt kopva vagy a rugótányér egy része elgyengült akkor nem oldott ki teljesen és ilyenkor a váltás sokkal nehezebb hiszen valamennyi hajtás marad a tengelyen és ez a kis erő is nehezebbé teszi a váltást. Ez lehet csak 1-2kg-al nyomta a tengelyt ami semmire sem elég és nem indul el tőle az autó de a kerekek és a tengely összeragad és a váltás lényegesen nehezebb. Én úgy szoktam beállítani a kuplungot, hogy ha benyomom akkor lehet érezni, ha átugrik/megugrik befele a pedál végállás előtt. Ilyenkor 1 újjal lehet mozgatni a sebességekbe a váltórudat.

Ja a régebbi autómnál a váltórúd kb 5cm-rel hosszabb volt mint ebben. Idegesített a hosszú váltási út és levágtam belőle és alul is valamit mókoltam vele, hogy jó legyen! Ha jól emlékszem (~12éve volt) alul megtoldottam a csukló részt. Kicsit nehezebben mozgott de sokkal rövidebb volt az útja. A mostanin meg eleve rövidebb a kar és az út sem hosszú! Tehát nem egyformák. Ráadásul a 40kw és 50kw között is van eltérés. Az 50kw-os magasabb fordulaton üzemel mint a 40kw-os. Ha a 40kw-os motorra felrakod az erősebb motor váltóját akkor erősebbnek fogod érezni de több lesz a fogyasztás. Az 50kw-os 4500f/min-nál érzi még jól magát a másik meg már 4000f/min-nál szét akar esni. Az enyém is 40kw-os de a 130kmh az 3600f/min-nál van és elég nehezen megy fel 4000f/min fölé 5.ben.

Bocs kicsit hosszú lett.

 

Előzmény: Szasza. (52296)