StarMate Creative Commons License 2022.12.27 0 0 2635

Sziasztok!

 

December 16-án ismét előjött a UREA: Emissions control fault hiba, SERVICE lámpával kombinálva (soha nem volt kiürülve a tartály, mindig 40-90%-os volt a töltöttsége, utoljára november 22-én volt szervizben, akkor töltöttek bele folyadékot, akkor minden rendben volt az autóval). A 2400km megtehető út – ami a leállásig még megtehető - gyorsan fogyott és már csak 800km-t engedett az autó 21-én, amikor felgyorsultak az események.

 

Hibakód kiolvasás eredménye: P20E8

Szerviz, nyomásmérés: Alacsony nyomás az AdBlue rendszerben, mérés eredménye: 4bar> nyomás és 0mg/coup befecskendezési mennyiség  (mint megtudtam 4bar nyomás alatt nem értékeli a rendszer, tehát mind 0, a normáli működési tartomány: 5-6bar befecskendezési nyomás 35‑40mg/coup befecskendezési mennyiség mellett)

28hónap és 50ezer km után ismét az AdBlue tartály szivattyúja adta meg magát!!! A gari 24hónap!!!

 

A szerviz 360ezer Forintot mondott a tartályra + munkadíj + ÁFA!

Ez egy picit soknak tűnt, ezért elkezdtem más megoldások után nézni.

 

Az idő szűkös volt, mert 23-án már hosszabb útra kellett mennünk, tehát extra gyors megoldás kellett.

Az AdBlue rendszer kiiktatása, vagy emulátor beszerelése szóba sem jöhetett, ezért az ilyen jellegű felajánlásokat ugyan megnéztem/meghallgattam, de nekem ezek nem vállalható megoldások!

 

A „Beszerző” 250ezer Forintért tudott volna új tartályt, de nem tudta volna másnapra leszállítani, ezért tovább kutakodtam.

 

A neten találtam egy szervizt Székesfehérváron, ahol ~160-180ezer Forintért végleges megoldást találtak ki a szivattyú-meghibásodás kiküszöbölésére (nem kiiktatni a rendszerből és nem emulátorral helyettesíteni) legalábbis telefonon ezt az infot kaptam, viszont sok munkájuk van, januárban tudták volna megcsinálni és a művelet 2-4 napot vesz igénybe, ezért erről is lemondtam.

 

Ismét keresgélés a neten, ahol egy győri céget találtam, ahol szintén tartályfelújításokkal foglalkoznak, telefon, árajánlatkérés, melynek eredménye: a tartály ára 200ezer Forint, postázzák, beszerelem és kész. Ez sem volt elég gyors, és aknám sincs, ahol elvégezhetném a szerelést normális körülmények között, pedig azt mondták, hogy négy csavar és két csatlakozó az egész és kész, az autó központi egysége pedig, amint érzékeli a normális értékeket a rendszerben visszaáll a hiba előtti üzemre.

 

Újra a net előtt keresgéltem, amikor találtam egy új tartályt 160ezer Forintért, a szépséghibája csak az volt, hogy a tankolónyílás melletti AdBlue betöltőnyílásos típushoz tartozott, de az eladó azt mondta, hogy szerelte már be olyan típusba is, mint az enyém, csak a két plusz csövön fent kell hagyni a dugót. Sőt, amit még mondott az eladó, hogy ha a vezérlődobozt szerelem át a tartályomra, akkor is működik – mivel mindegyik PSA AdBlue tartály egyforma vezérlőt/szivattyút kap, tehát kompatibilisek! Ezt a verziót egyelőre félretettem – de elgondolkodom rajta, mert nem sikerült megerősíttetenem egy ismerős szerelővel ezt a megoldást, de még utánajárok, hogy tényleg működhet‑e, mert ez már egy új vezérléssel és másfajta szivattyúval van szerelve, mint a 2021 előttiek.

 

Vissza a nethez!

Találtam egy céget Debrecenben, ahol szintén tartályt cserélnek. Gyorsan telefonáltam, felvették, a szakember épp dolgozott, de később visszahívtak: a tartálycsere ára 120ezer Forint +ÁFA. Időpontot egyeztettem és szerencsém volt, mert 22-én reggel 8órakor már ott is voltam (Budapestről 2,5óra kényelmesen).

A tartály cseréje és a szoftveres modulálás és ellenőrzés 3óra (egy használt, de felújított tartályra cserélték le a fentlévőt). Ezek után az ellenőrzésnél a mérés eredménye: 5,76bar nyomást tud a szivattyú és 38,2mg/coup a befecskendezett anyag mennyisége – tökéletes 😊.

 

1év garanciát kaptam a tartályra, illetve a szivattyúra/vezérlésre + egy jól felszerelt műhellyel, jó szakemberekkel ismerkedtem meg, igaz elég távol tőlem.