Bau Creative Commons License 2000.03.20 0 0 2
Szerintem az egész rém egyszerű,
nagyon öreg széjjelkopott motorú autóba sürű olajat kell tenni hogy "ne egye meg". (pl. MOL Botond)
Közepesen haszált motorba félszintetikus olajat érdemes tenni (pl. piros vagy sárga Shell Helix),
új vagy majdnem új motorú autókba pedig mehet a full szintetikus olaj. (mindaddig amig el nem kezdi "enni")
Ha egy öreg autó motorját gépműhelyben felújitattjuk, az nem számit új motornak, ilyenbe csak félszintetikus olajat szabad rakni.
Az olajszintet pedig érdemes gyakran ellenőrizni. (hetente, kéthetente)
A W szám a motorolaj finomságát határozza meg, minnél finomabb annál jobb a kenés - főleg hideg motornál - de egy kopott motor nagyon hamar benyeli a finom olajat....

Én piros Shell Helix -et használok a Ladámba aminek a motorjában 17e km van (generál óta). Olajcserét 10-15ezer km-ente érdemes végezni. (ha sokat használod városban a gépet akkor inkább 10e)

Bau