Damon Creative Commons License 2000.03.22 0 0 26
Joe, ne gyerekeskedj már...

Subaru WRC-be fémdobozos Motul Le Mans-t tesznek, ez tuti. Mint ahogy a raliautók 90%-ába. Én is ezt használom egy utcai Imprezában.

Egyébként a Pirelli is szponzorálta a Mol csapatot, és ennek ellenére mikor sietni kellett (pl. tavaly Mecsek 2. nap), Michelin gumik voltak az autón. Csak a felirat le volt csiszolva az oldaláról...

Na ennyit a szponzorokról.

Egyébként tavaly volt szerencsém a McLaren gyárban látogatást tenni a Mobil cég jóvoltából, rengeteg mindent tudtam meg az olajokról. Persze sokmindent el is titkoltak, de azt a saját szememmel láttam, hogy mobilos kannából töltik a motorba a nedűt, amire az volt írva hogy Mobil 1, de viszkozitás vagy bármi más adat semmi. Megkérdeztem hogy elmenne-e az F1-es autó a benzinkútnál kapható Mobil 1-el, erre azt válaszolták hogy igen, de kb 5-10% teljesítménycsökkenés árán. És ezt az az ember mondta, aki minden F1-es versenyen és teszten ott van, és a pályáról visszajövő autóban lévő olajból azonnal mintát vesz és analizálja. Nem egyszer esett már meg, hogy az ő tanácsára cseréltek két edzés közt motort a McLarenben, mivel a mintában talált szennyező anyagokból arra következtetett ez az emberke, hogy már nem sokáig húzza a masina. És azt is elárulta ez a fazon, hogy a versenyolajban nincsen benne egy csomó komponens, ami az utcaiban igen. Pl. ami a szennyeződést lebegteti az olajban, hiszen a 300 km-es futam során erre semmi szükség.

Na csá
Damon