FeZ_ Creative Commons License 2023.02.01 0 0 157009

A BSM az a motortéri biztosítéktábla. (mint ami a képen is van) A rajta levő típusszám (L03) a legfontosabb, olyan kell bele. Esetleg nagyobb számú még jó lehet, mert elvileg lefele kompatibilisek, a nagyobb számúaknál több az elérhető szolgáltatás. 

Ezt az egységet nem kell tanítani, csak simán csere és kész.

Amit tanítani kell az a BSI és az az utastérben van. Ahhoz passzolnak a kulcsok illetve immo chipek és a motorvezérlő azzal van párosítva. Ha "szettet" akarsz cserélni, akkor ahhoz a kulcsok kellenek, a motorvezérlő és a BSI. A BSM nem kell feltétlenül. Aztán a szett vásárlásánál még  fontos elkérni hozzá az eredeti immo kódot is (azt az autóhoz adják amikor megveszi a vevő), mert ha az nincsen meg, később problémás lesz a beszerzése. Lekérdezni ugyanis csak az eredeti forgalmival a tulaj tudj a márkaszerviztől. Ennek hiányában a vezérlőből kell kiolvastatni szakértővel, egy kb. 3-szoros áron, mint a lekérdezés kerülne jobb helyeken. A kód a későbbi tanításokhoz kellhet. 

A bontott BSI-ből is ugyanolyan típusszámú jó bele és a motorvezérlőnél is fontosak a számok. Más - nem PSA - típusoké nem szokott jó lenni, mert ott már mindegyikbe bele szokott nyúlni a saját gyártója, van, hogy tök más vezérlő van benne, de pl. Peugeot-hoz általában lehet találni Citroën megfelelőt és fordítva.

A bontottal még az szokott a gond lenni, hogyha nem pont ugyanolyan típusú és nem pont ugyanolyan felszereltségű autóból kerül ki a szett, akkor az "átültetés" után nem feltétlenül fog minden régi funkció működni. Jobb esetben ezeket fel lehet neki tanítani utólag. 

 

A neten vett szűz vezérlőt fel kell tanítani diaggal az autóban maradt vezérlővel. (tehát ha pl. motorvezérlőt cserélsz, akkor a régi BSI-vel kell összetanítani) 

Ehhez meg kelleni fog az adott autó (amibe beszerelésre kerül a szűz vezérlő) immo kódja.

 

Előzmény: halo13 (157008)