WooDoo Creative Commons License 2023.02.12 0 0 50187

A Leaf-ben nincs se hűtés se fűtés az akkuban, mondjuk annak is degradálódik a leggyorsabban az akkuja, de inkább a túlmelegedés miatt.

Ha jól tudom, a C-Zero is csak hűteni tudja az akkut, a klíma hideg levegőjét keringeti be az akkupakkba. A fűtést egy "villanybojlerrel" oldották meg, de csak az utastérben van fűtőradiátor. Elég sokáig tart, amíg felmelegszik a víz, és meleg levegőt kezd fújni.  Mármint a Ligierhez képest, mert abban valami hajszárítóhoz hasonló megoldás van, szinte azonnal meleg levegőt fúj. 2 kW körül van a fűtés teljesítménye a Ligierben, ami brutálisan soknak tűnik a 4 kW névleges teljesítményű motorhoz képest. 

 

Ha le van szigetelve az akku, nem hinném hogy túl sok energiát igényelne a melegen tartása. Egy infra fűtőfilm az akku alján szerintem elég is lenne. A szigetelést viszont szeretik kispórolni a gyártók, a C-Zero kazánja sincs leszigetelve, és a menetszél hűti. Utólagos szigeteléssel 10 km hatótávot is lehet nyerni, pláne ha az ajtókat és a padlót is leszigetelik. Egy 5 mm vastag hőtükrös parketta alátét is rengeteget jelent.

Előzmény: XANTIi (50186)