KLM1 Creative Commons License 2000.03.27 0 0 214
Hali!

Mopsli kollega lesz szíves elzarándokolni az Irak-Kuvait határra
és megnézni a röhögő, 100 km hosszú kiégett gumitanksort.
És a röhögő iraki többhektárnyi bajtársa miért vizelt be
még hadifogságban is a repülőgépzúgástól?

Lesz szíves figyelembe venni, hogy a Stinger 1982-ben
már két módon is figyelte, hogy repülőeszközt avagy
magnéziumfáklyát követ-e (UV-kép és sebesség/gyorsulás).

Lesz szíves megkérdezni Scott O'Grady expilótát,
hogy miért is lőtték le és miért nem lett volna szabad
az infraveres rakéták hatótávolságáig süllyednie.

Lesz szíves utánnanézni, hogy mi is az a képalkotó
infrafej.

Lesz szíves megtudni, hogy a Flakpanzer I. "Gepard"
nevű jószágnak miért van földi célok elleni üzemmódja
és mit művel a gyalogsággal egy gépágyúsortűz.
Shilkából vagy Tunguzkából.

Lesz szíves megtudni, miért fordítanak nagy gondot
a helikopterek zajcsökkentésére.

Lesz szíves rájönni, hogy Vietnamban a paraszbácsi
miért lőtt a helikopterre és az miért esett le. És összevetni
a ferdeszemű rizsföldtúró lövészi képességeit akár
Furkó Kálmán fiaival is - ők meg hajlamosak Gepárddal
mászkálni.

Ha mindezekben tévednék, akár csak egyetlen egyben is, akkor
már most bocsánatot kérek.

Annyit tennék még hozzá, hogy mielőtt (és utánna is) Ho apó
'Namban rászokott, hogy 'kopterre lövöldözzön, igenis
volt 'kopterpánik is. Csak mert a mérlegnek két serpenyője van.

-----------------------------------------
Csak mellesleg jegyzem meg, hogy terveződnek az új generációs
NATO tankok - gyanús, hogy 140 mm-es, simacsövű ágyúval,
amelyből irányított lövedéket is ki szándékoznak lőni.

Ivánék is alighanem le fogják cserélni tankjaik legalább
egy részét, (mihelyst pénzük lesz rá) és milyen meglepő:
tankokra fogják cserélni, nem kopterre.

A kopter ugyanis egy dolgot semmiképp sem tud:
Két napig beásva várni és alapjában véve védekezni.

Adios
KLM

Előzmény: mopsli (202)