Bakancs4 Creative Commons License 2023.02.23 -1 1 50211

WooDoo nagyjából már válaszolt . Szerintem se jön ki  a matek , mert egy modern elsőkerék-hajtású autó 2-3 homlokfogaskerék-páron keresztül leviszi a főtengelyről a kerékre a hajtást , annak hatásfoka szerintem bőven 90 % fölött kell legyen . Azt pedig ezzel a közbeiktatott villamos transzmisszióval aligha lehet hozni . A mozdonyokban használnak ilyesmit , de ott azért , mert normál váltóval-kuplunggal nem lehet üzemelni ; csak kis vonatokon ( pl . a keskeny nyomközű C-50-eseken ) használnak mechanikus erőátvitelt , de nehezebb szerelvényeknél már  ügyeskedni kell az indulásnál .

Persze a gyártók dumája eléggé sajátos : egy több tonnás hibrid SUV-ra szemrebbenés nélkül leírnak 2-3 liter  ( benzin v. gázolaj ) fogyasztást , elfelejtve  megemlíteni , hogy a táv kétharmadát az előre gondosan feltöltött aksiból tette meg , és azok ekképp nullára is merültek . Mintha az az áram ingyen lenne valami rejtélyes okból .

Létezhet olyan felhasználói szituáció és részterheléses üzemállapot  ahol előnyösebb a villamos hajtás , de összességben én is kétlem a megoldás életképességét .

 

 

Előzmény: oljeg12 (50197)