Macimedve Creative Commons License 2000.03.28 0 0 71
A magas olajnyomás nem árt a tömítéseknek, nem fog semmit szétrobbantani. Jelezheti viszont azt, hogy az olaj túl sűrű, esetleg túlterheli a szivattyút. Mondjuk ennek a valószínűsége szinte 0, a szivattyúk elég robosztus holmik.

A nyomásmérő gomba általában a szűrő után van a nyomócsőbe építve.

Namost ez a dolog úgy működik, mint a kerti slag. Ha teljesen nyitva hagyod a cső végét, akkor a csövön lévő lyukakból gyakorlatilag nem jön víz. Vagyis a csőben nics nyomás.
Ha egy kicsit befogod az ujaddal a végét, akkor már igen.
Az olajrendszerben az ujjad szerepét a csapágyak hézagai játszák el. Ha nagyok a hézagok, akkor kicsi nyomás. Ha kicsik akkor nagyobb.
A szivattyú szállítása a fordulatszámmal egyenesen, a terheléssel (nyomásal) fordítottan arányos.
Ezért nagy hézagnál szerencsétlen hiába nyomja az olajat, az szinte nyomás nélkül kifolyik, előfordulhat hogy a kenendő felületeken nem marad olaj. Ez azért nagyon ritka, inkább a fordítottja fordul elő. A szivattyú hibája vagy egyéb eltömődés miatt el sem jut az olaj a megfelelő helyekre.

Az olajnyomásmérő tulképpen a szivattyú a szűrő és a kenőrendszer működöképességét jelzi.

De ez a nyomás az olajcsövek nyomása, ennek semmi köze e karternyomáshoz, meg a motor egyéb belső tereinek a nyomásához. Ennek megfelelően a szimmeringek, tömítések nem is találkoznak ez aoljnyomással. A karternyomással annál inkább. Ezért van az, hogy a régi erősen kartergázos autók nyomják kifelé a tömítéseken az olajat. A kartergázt egyébként nyomáshatárolóval le szokták határolni, a felesleget meg visszavezetni a szívótorokba.