Lovrin Creative Commons License 2023.03.02 0 2 10517

A dunántúlon 3 párhuzamos útvonal verseng a mediterrán korridor szerepéért:

 

- a szlovén irány

- a D-Balaton

- a 40-41.

 

Anno bele lett rakva minden a TEN-T kieg hálózatba, csak előre láthatóan ennyi vonalat nem tudunk átépíteni az elvárt paraméterekre, az elvárt időre, meg nincs is értelme 160-ra 2 vágánnyal. A master plan erről szólna, mit lehetne észszerűsíteni, mi legyen a kijelölt teher- és személyforgalmi irány.

 

A legkézenfekvőbb mindkettőre a D-Balaton lenne, csak nincs az az isten hogy a mostani személyforgalmi fejlesztés lezárásával bekopogtassanak a településekhez, hogy hoznánk még egy vágányt, 750 méteres kitérőhosszakat és 6*10^23 tehervonatot.

 

Úgy emlékszen a 17-25-20 felé billent a teherforgalmi irány, itt segít még a gysev is a borostyán folyosóval, de nem tudom a végleges döntés mi lett. A pécsi útirány fő baja hogy Gyékényestől Pusztaszabolcsig semmi sincs kész belőle.

 

A gyakorlati értékét jelentősen levonja az ilyen stratégiáknak hogy végső soron mindig az dönt hogy hol sikerül megetetni 1-1 projektet a közlekedéspolitikával hogy az haladjon is.

Előzmény: 20-as vonal (10516)