A dunántúlon 3 párhuzamos útvonal verseng a mediterrán korridor szerepéért:
- a szlovén irány
- a D-Balaton
- a 40-41.
Anno bele lett rakva minden a TEN-T kieg hálózatba, csak előre láthatóan ennyi vonalat nem tudunk átépíteni az elvárt paraméterekre, az elvárt időre, meg nincs is értelme 160-ra 2 vágánnyal. A master plan erről szólna, mit lehetne észszerűsíteni, mi legyen a kijelölt teher- és személyforgalmi irány.
A legkézenfekvőbb mindkettőre a D-Balaton lenne, csak nincs az az isten hogy a mostani személyforgalmi fejlesztés lezárásával bekopogtassanak a településekhez, hogy hoznánk még egy vágányt, 750 méteres kitérőhosszakat és 6*10^23 tehervonatot.
Úgy emlékszen a 17-25-20 felé billent a teherforgalmi irány, itt segít még a gysev is a borostyán folyosóval, de nem tudom a végleges döntés mi lett. A pécsi útirány fő baja hogy Gyékényestől Pusztaszabolcsig semmi sincs kész belőle.
A gyakorlati értékét jelentősen levonja az ilyen stratégiáknak hogy végső soron mindig az dönt hogy hol sikerül megetetni 1-1 projektet a közlekedéspolitikával hogy az haladjon is.