turbo2 Creative Commons License 2000.03.28 0 0 72
Hi Dobcsi!
Az a helyzet, hogy minden motornál beépítenek egy nyomáshatároló szeélepet az olajkörbe általában a szűrő elé, ami kb 5-6 bar.
Ez azért van , hogy ha eltömődik a szűrő, vagy sűrű az olaj vagy akármi akkor ne terhelje túl a szivattyút. Mert bár egy ilyen szivattyú tudna nyomni 60 -150 bart ezt már nem nagyon szeretné és ráadűásul förtelmes teljesítményt is fölvenne.
Szóval pörgetheti az ember a motort 6 bar fölé nem nagyon menne az olajnyomás. A minimum olajnyomás egyébként általában 1 bar körüli és ha ezt nem éri el akkor gyullad ki a lámpa, ami ha alpjáraton (ami még esetleg egy picivel alacsonyabb mint az előírt) meleg motornál bevillog még nem gáz. Ha fordulaton is akkor nincs nagy probléma-- motorgenerál.
Maci jól mondja :ahol a szimmeringek vannak, általában már nincs nyomás alatt a rendszer, csak a fröcskölő, csöpögő olajat kell benntartania.
Szóval ez az én véleményem:
ÚJ motornál és ez mai autókat feltételezve (100.000 km alatt) biztosan nincs sok értelme mindenfélét beleönteni.
Előzmény: Dobcsi (70)