ZC Creative Commons License 2023.03.22 0 0 5469

Hátul csak 1 db ABS szenzor van a diffi tetején.

 

ABS gyakori hibák:

- ABS szenzor szakadt, kábel törött, csatlakozók kontakt hibásak.

- ABS vezérlő:

  • ABS pumpa meghajtó tranzisztor zárlatos. Jelenség, hogy folyamatosan megy a pumpa motorja. Az enyémnél ezért kihúzták a motor csatlakozóját.
  • ABS pumpa motor leégett, szakadt.
  • a mágnesszelepek tekercseinél, a vezérlő tranzisztoroknál, a csatlakozóknál, stb. a forrasztás megrepedt, elengedett.
  • a javításról: https://www.youtube.com/watch?v=kUGL53kNXSE

Gyújtás ráadáskor az ABS egység egyrészt egy 'statikus' állapotú öntesztet végez, majd kb. 30-40 km/h sebességnél 'dinamikusat' is. Ez utóbbi esetben pl. egy kis időre beindítja a pumpa motorját is, ami hallatszódik is ilyenkor. Nekem kezdettől fogva időnkét kigyullad az ABS visszajelző, aztán van mikor hetek múlva többedik menet alkalmával már nem jön vissza. Ilyenkor egy darabig működik az ABS az autón, aztán gondol egyet és újra hibát jelez. Sajnos a kínai Op-com nem tud nálam kommunikálni az ABS egységgel (és a kivillogtatásos módszer se akar működni X22DTH -ban lévő Kelsey-Hayes 325? ABS egységnél), így fogalmam sincs, hogy hol is keressem a hibát. Lehet, hogy az ABS pumpa körül lehet mechanikai hiba, mivel a korábbi gazdájánál valószínűleg sokat ment, mikor zárlatos lett a motorvezérlő.

 

Klíma:

- a visszajelző LED/izzó csak akkor világít, ha a levegőbefújó ventillátor is be van kapcsolva, u.i. ekkor testelődik a visszajelző is.

- ha nincs/alacsony vagy túl magas? a klíma gáz nyomás, akkor a kompresszor nem kapcsol be, melynek az elektronikus kuplungját az ECU vezérli (Op-com-mal azért ilyenkor is bekapcsolható). Viszont az ECU-hoz még megy a párologtató lefagyásérzékelő kis elektronikától is egy engedélyező jel. Ez a kis elektronika szintén a ventillátor bekapcsolásakor kap testet, míg a +12V tápot a klíma kapcsolótól.

Előzmény: Büksi (5468)