MolnAron Creative Commons License 2023.04.15 0 0 116977

Sziasztok!

Egy 2004-es Rover 75 1.8t autóm van.
Tavaly nyáron volt egy olyan probléma, hogy az autó néha megtorpant, rángatott, vagy leesett az alapjárata. Ezután kapott új iridium gyertyákat és lambda szondát is.

Majd a motor decemberben felújításon esett át, mert tavaly szeptemberben motorhibával kellett haza jönnünk 640 km-ert egyhuzamban. Mire haza értünk a dugattyúgyűrűk és hengerfejtömítés is cserések lettek. A felújítás után több mint 200 km-ert hibátlanul futott a kocsi, majd elkezdett teljesen random körülmények között egyszer-egyszer "kimaradni belőle az erő"

A diagnosztika jelezte már a főtengely jeladót és a szervó olaj szint érzékelőt is (ez utóbbi el volt törve és túl sok adatot küldött a motornak, ami miatt vészhelyzeti funkcióba kapcsolt; ilyenkor a check-engine villogott és rángatott a motor) ezek már cserélve lettek, az erős rángatás és chech-engine villogás megszűnt, de a random és pillanatnyi erőkimaradás még mindig fenn áll és elég kellemetlen. Van amikor 30-40 km-en nem jelentkezik a hiba és van amikor 20 km alatt 4-5ször is előfordul. Persze amikor szerelőnél van, sosem produkálja és a diagnosztika sem ír semmi hibát....

 

Volt már valakinek hasonló problémája (akár más) benzines autóval?


Ui.: Amikor lambdaszondát cseréltünk, én vettem az alkatrészt és elvileg jó a roverhez, de a szerelő jelezte, hogy a kábel neki másnak tűnt ahoz képest, mint ami eredetileg benne volt. Ez esetleg okozhatja a gondot?