svgyula Creative Commons License 2023.04.19 0 0 52461

Szia! Nem írtam, hogy vettem kopogásérzékelőt. Azt írtam találkoztam én is oxidos csatlakozóval. Azt takarítottam egy mini műszerészszerszám készletben lévő drótkefével.

A gyári értékre visszaállítást a fojtószelep állás módosulása miatt kell megcsinálni! Ugyanis ez a kosz lerakódásával szépen módosul.

Aztán a tisztítás, esetleg a lerakódás leválása után már nem tudja megtartani az alapjárathoz tartozó levegő mennyiség állást. Ezért

van a magas alapjárat mert a takarítás előtti állapotra tér vissza de ugye a torokban már nincs kosz és sokkal több levegő megy be a motorba. Ettől megnövekszik az alapjárat is. Amikor megpöccinted a gázpedált megpróbálja beállítani a helyes értéket de sajna ezeknek nincs visszafele tanuló készségük. Vagyis amikor szépen lassan elkoszolódik a torok akkor mindig ad hozzá egy kevés nyitást. De amikor eltűnik a kosz magától nem áll vissza az eredeti "gyári" értékre. Ezért kell egy laptop meg az ODB( lejjebb leírt pontos típus!!!) csatlakozó és szoftver amivel vissza lehet állítani a motorvezérlőt a gyári értékre, hogy megfelelően működjön. Nem elég a hibakódot "törölni" azzal ez a probléma nem fog megszűnni! Voltak anno' elméletek miszerint 1000-2000 km után "újra tanul" de inkább addigra újra bekoszolódik és attól lesz enyhébb a tünet.

Előzmény: turner62 (52460)