Rumcice Creative Commons License 2023.05.03 0 0 225297

E30-ban kicsik a motorok, persze ez szubjektív. A régi M20-as hengerenként 2 szelepes motorokhoz képest az M50 4 szelepes motorja nagy előrelépés volt az E34-ben.

 

Meg az E34-ben ott volt még az M30-as 530i és 535i, később a V8-as M60 530i és 540i.

 

Az M5 pedig megeszi reggelire a 4 hengeres M3-at, hiába érnek az E30 M3-ak csillagászati összegeket. Sokkal erősebb motor, jobban megy, erősebb fék, van hely az autóban elöl és hátul is, és az is előny, hogy a karosszéria elemek nagyrészt megegyeznek a sima E34-gyel, lehet hozzá mindent találni. Vagyis lehetett, amíg sok volt belőle.

 

És én pl. szeretem, ha egy erős autó nem néz ki úgy, mint egy kigyúrt testépítő, inkább legyen sleeper, és okozzon meglepetéseket. :)

 

De volt E30-am is, szerettem, de sokkal egyszerűbb szerkezet az E34-hez képest. Meg hát 6 évvel korábban érkezett, és ez azért csillagászati idő volt azokban az években a fejlődésben. A kettő között jött ki az E32, és megjelent a 750i a V12 motorjával, emiatt a Mercedes kénytelen volt eltolni a W140-es bálna bemutatását, mert rájöttek, hogy V12 nélkül totális kudarc lesz, át kellett tervezni. Szóval azokban az években igen komoly dolgok történtek.

 

Manapság a facelift annyit tesz, hogy kicsit más az első-hátsó lökös és kicsit mások a lámpák... jah, és még lomhább lesz a gázreakció.

Előzmény: Stratonicus84 (225294)