oljeg12 Creative Commons License 2023.05.31 0 0 50310

Szaiasztok!

Olyan problémával találkoztam ma, amiről fogalma sincs, hogy mi okozhatja. Aixam 500.4-röl van szó. Baján voltam és hazafelé jövet megálltam a fiaméknál. Addig nem volt semmi gond. Kb. 20 perc után indultam tovább haza, nem aludt ki a hőfok visszajelző. Ebből baj nem lehet 300 méteren. Itthon néztem a hűtőfolyadékot, és se nem fogyott, se pedig nem szaporodott. Nem is lett olajos. Másfél óra várakozás után beindítottam és akkor se aludt ki hőfok visszajelző. Azt viszont észre vettem, hogy az olajnyomásmérő lámpa nem világít akkor se, mikor indítás előtt ráadom a gyújtást. Amikor leveszem a gyújtást és még szerviz helyzetbe van a kulcs, akkor nem világít semmi, de ahogy teljesen visszafordítom a kulcsot, akkor világít nagyon halványan a hőfok és az olajnyomás visszajelző is. Addig amíg nem hallatszik a kattanás, ami azt hiszem, hogy a leállító mágnestől jön, mikor kiold. Nem tudom, hogy mi okozhatja ezt a jelenséget. Van valami közös reléje az olajnyomás és a vízhőfok visszajelzőnek?

 

Ezen kívül van még egy gond, amit nem tudom, csak sejtem, hogy mi okozhatja. Ha utcasarkon fordulok balra, akkor baloldalt elölről hallok kattogást. Azt hittem, hogy a kerékcsapágy. De megrángatva a kereket, nem kottyan egy csöppet sem. Arra gondolok, hogy talán féltengely csukló adhat ilyen hangot. Ezzel a kopogással közlekedhetek még egy ideig, vagy sürgősen ki kell cserélni?

Válaszokat előre is köszönöm.