WooDoo Creative Commons License 2023.06.13 0 0 14982

Sziasztok! Rég jártam erre, mert szerencsére régóta nem volt semmi probléma az öreg vasmotoros Transitommal. Csak a kasznival kellett foglalkozni, de az meg nálam nem a csináld magad kategória.

 

Mostanában viszont úgy érzem, mintha kicsit erőtlen lenne a motor, és mintha a fogyasztás is magasabb lenne. Az én Transitom egy üresen is 2,8 tonnás, 2,9 m magas lakóautó, de 9-9,5 liter között fogyasztott még utánfutóval is. Most meg néha még 10 liter fölé is felmegy a fogyasztás. Régebben az érdi emelkedőre simán felmentem 80 km/h-val a 4 tonna össztömeggel, legutóbb viszont belassult 70-re, és a vízhőfok mérő is kiment a fehér skála széléig. A motor hangja is más lett, eltűnt az az érces hang, ami miatt 4-ben nem tudtam 60 fölé húzatni, mert annyira üvöltött, hogy nem lehetett bírni a zajt. Most meg néha azt veszem észre, hogy már 70-nel megyek 4-ben, mert nem hangos a motor, és elfelejtem 5-be tenni.

 

Kb. 5 éve megvettem már az új Stanadyne injektorokat, gondoltam kicseréltetem, hátha az a baja. De a szerelőm szerint nem az injektorokkal van baj, mert nem füstöl a motor. Ha ha nem váltok vissza időben egy emelkedőnél, jó nagy fekete füstöt látok a visszapillantó tükörben, de állítólag az normális. Trafo kolléga már akkor modta, hogy cseréljek injektort, amikor kicserélte a Lucas adagolót Bosch-ra, de a régebbi szerelőm mindig halogatta az injektor cserét, én meg nem erőltettem. Mondjuk a vezérlést és a vízpumpát is nekem kellett végül kicserélni, mert arra se volt ideje, ezért kerestem egy másik szerelőt, aki hajlandó foglalkozni a 94-es Transitommal. Úgy rémlik, hogy valaki azt javasolta, vigyem el az új injektorokat egy adagolóshoz, hogy mossa ki belőlük a konzerváló folyadékot, de a szerelőm azt mondta, hogy nem kell azokat sehova vinni. 

 

A kérdésem első körben az lenne, hogy valóban be lehet szerelni átmosás nélkül az injektorokat? 

Ha nem is az injektorokkal van a probléma, gondolom nem árt, ha beszereltetem az újakat, ha már úgy is megvannak.