Dobcsiszoló megvalósítások (sajnos még csak netről vadászott, én is akarok építeni).
Részletek/buktatók:
-A dobba hosszába jó valami lapátot ragasztani, amin átbuknak az ásványok elforduláskor, hogy hatékonyabb legyen.
-A csiszolóanyagok nagyrésze megvehető csiszolástechnikai áruházakban (pl Dunaholz) különböző finomságban. Durvábbal kezdek, mert a gép összeörli a csiszolóport.
-Csiszoló anyagok: szilícium-karbid, korund, homok, porcelán fényezőtestek (finomfényezésnl a végén)
-Érdemes több lépcsőben fényezni, cserélgetni kell az őrlőport
-A csiszolódob nehéz lesz, ha annyi követ teszel bele, úgy válaszd meg a motor erejét, az áttételt és a csapágyazás minél párhuzamosabb legyen.
Én legutóbb egy 60-100W ventillátormotort próbáltam egy 110mm-es PVC karmantyúból készült dobbal, nem volt lapát még a dob belsejében és még úgy se tudta rendesen elforgatni a motor, mert a csapágyazás nem volt elég párhuzamos. Előtte is a motorom volt gyengébb. A henger külső fala legyen gumírozott, ha a pálcákról veszi fel a forgást, mint a labor golyósmalmoknál.
-Ha működő malmom lesz kb 1-2hétig járatom szerintem és meglátom mennyire políroz.
Volt aki 2 hetente cserélt benne koptatóport: 1durva->megőrölte a gép->kiöntötte és tett bele közép durvát->megőrölte a gép->2 hét kiöntötte és tett bele finomat +kerámia fényező testecskéket->2 hét->végállapot.
Autóablaktömítés, mint ékszíj:
Kopott motorlánc és lánckerekek, mint hajtás+A dob PVC karmantyú, az egyik gumitömítését megfaragják, hogy könnyebb legyen szétszedni, mikor kihúzzák a PVC dugót a végéből.
Ez egy hagyományostól eltérő fejjel lefele megoldás:
Dörzskerekes erőátvitel (itt figyelni kell, hogy hátra ne bukjon a dop, egy csavar vagy kerék megtartja a hátujánál)
Csapágy befogatás, amibe a gumírozott tegelyeket lehet húzni (pl rossz nyomtatóból)
Dupla ékszíjas erőátvitel, dupla áttétel
Fordulatszám szabályozható ventillátorból direkt hajtással-ilyen volt a legutóbbim, nem tudom nekem miért volt gyenge. Meg anno próbáltam tengelyt rakni a dob közepére és azt megpörgetni, de az még jobban fulladozott
Lapátok beragasztva hosszában
Tömegvesztések: homok csiszolóképessége összehasonlítva a SiC-el, utóbbi jelentősen gyorsabb.