Én januárban vettem át.
110 lovas csak benzines Extreme kivitel, extrákkal, egyedül a navit nem kértem bele, azért sajnáltam annyi pénzt kiadni, mikor a telót letükrözve azonnal tudok navigálni.
Nem sokat megyünk vele (500km/hó), második autó a családban, de azért némi tapasztalat már van. Az első számú autó egy 7 üléses (céges) Touran, azzal összehasonlítva is tudok írni tapasztalatokat. A második üléssorban hozzászoktam a 3 külön üléshez, és a hosszirányú állíthatósághoz. A Joggerben 60/40 a második üléssor, és nem állítható hosszirányban. Mögötte a harmadik sorban elég lábhely van nekem is a 180 centimmel, cserébe az első sorhoz közelebb van, de ez csak akkor zavaró, amikor gyerekülés van mögöttem, a gyerekek lába így nem fér el olyan jól. Széltében kicsit keskenyebb, 3 gyerekülés nekem nem fért el benne. Vezetőülés picit kényelmetlenebb, ill. puhább, hosszú távon jobban kedvelem a keményebb töltetű ülést, és a háttámla picit alacsonyabb. Vezetés szempontjából viszont van, ami a Joggerben jobban tetszik, könnyebb a váltás, puhábbak a pedálok, és érzésre jobban húz, mint az 1.6crd.
Csomagtartó talán 2 centivel keskenyebb, átraktam a Jogger csomagtér-tálcáját a Touranba, és éppen csak lötyögött széltében. A harmadik üléssor ülései a Joggernél nem tűnnek el a padlóban, de ha előre van hajtva, van mögötte jó nagy a hely, általában elég. Ha mégis kevés lenne, a 6-7. ülés pillanatok alatt kivehető. A roló mindkettőnél hátul elfér keresztben, tehát nem kell otthon hagyni.
A LED-es tompított mellett a Touran halogén fénye gyertyalángnak tűnik, pedig alapvetően annak is elég jó fénye van. A halogén reflektort még nem volt alkalmam annyit próbálgatni sötétben lakott területen kívül, az kicsit gyengének tűnik, de lehet csak a tompított fényéhez viszonyítva, illetve a más színhőmérséklet picit fura (hidegfehér tompított / természetes fehér refi). A Touran 7 üléses verziójában nincs hely pótkeréknek, ebből a szempontból a Jogger jobb, bár szerencsére kb. 10 éve kellett volna utoljára pótkerék.
Reagálva sequelguru néhány mondatára:
"kártyás az indítás, azt meg köszönöm, nem szeretném"
Szerintem teljesen jó, első olyan autóm, ami nem kulcsos indítású, pillanatok alatt megszokható. Volt 1-2 furcsaság az elején, de ha tisztában vagy a működésével, jobb, mint a kulcsos. Pl. a csomagtér-ajtó akkor is nyílik, ha a kártya csak a zsebedben van, nem kel nyomogatni (pedig az automata nyitás le van tiltva), ez akkor jön jól, mikor mindkét kezed tele van csomaggal vagy gyerekkel.
"NAGYON halk a motor, autópálya tempónál is. NEm hangtalan, de egyáltalán nem zavaró"
A Tourant sokan dicsérik, hogy milyen halk, a Joggerben a szélzaj minimálisan nagyobb 100fölött, de tényleg tök halk az is.
"de a computer alapján... 4.8l/100km... tartok tőle hogy csal a computer"
Nekem abszolút vegyesben kb. 6,5-6,7 a computer szerint (sok rövid városi szakasz, kevés országút/nullás, nejem+fél liter :) ), valóságban kb. 2 decivel több. 1-2x mentem hosszabb pályás szakaszt, kényelmesen, max. 100-as tempóval ki lehetne hozni belőle 5 literes fogyasztást is akár.
"Az automata klíma eléggé limitált - ha jól látom, csak a hőmérséklet automata, más nem"
Ha automata módba kapcsolod, minden IS automata, még a klímát is ki-be kapcsolgatja igény szerint. Ha belenyúlsz, kikapcsol az automata mód, de azon kívül, amit állítottál, minden mást hagy automatán. Ha jól emlékszem, télen rányomtam az első szélvédő párátlanításra, automatikusan a hátsó ablak fűtését is bekapcsolta, feltételezte, hogy akkor az is le van fagyva, és persze azzal együtt a tükörfűtés is indul.
A Touran 3 zónás klímája sem nyújt többet, talán csak a maradékhő-fűtéssel (leállítás után még vagy 20 percig tudsz fűteni, ha a kocsiban maradsz). Mondjuk a többzónás klímák az én szememben inkább tűnnek parasztvakításnak, mint tényleges fícsörnek. Hidegben ugyanúgy 22 fokra állítva hamarabb és jobban befűt, mint a Touran, pedig abban rásegítő fűtés is van.
"SOKKAL kevésbé pattog el kanyarban... nagyon jól fekszi az utat"
A nagy hasmagasságához képest tényleg jól fekszi az utat, miközben nem túl kemény a rugózása, és nem dől kanyarban zavaróan. Egyedül a teljes széltében levő keresztbordák nyüszögtetik meg kicsit jobban.
"miért Fahrenheitben írja ki a hőmérsékletet Android Auto közben"
Nekem ki se írja, csak amikor visszakapcsolok a Dacia kijelzőre, az androidos képernyőn nem jelenik meg a hőmérséklet, ez zavar picit. Viszont nekem nem vált fahrenheitre.
Amit még tapasztaltam: van egy ECO-gomb, amivel ECO üzemmódot kapcsolhatsz. A gázpedál reakciója csökken tőle, finomabban lehet adagolni a gázt. Viszont ECO-módban tempomatot kapcsolva jobban "hullámzik" a sebesség. Ezért a tempomat kapcsolgatásával párhuzamosan az ECO-módot is van, hogy kapcsolgatom ki-be (ellentétesen a tempomattal).
A keresztbe fordítható tetőkorlát zseniális, nem kell aggódni, hogy épp nincs nálad kereszttartó, 3 perc alatt át lehet szerelni.
Összességében nem rosszabb, mint a Touran, pedig azt hinné az ember, hogy más kategória, de nem, ár/érték arányban übereli. Először én is mást rendeltem, féltem a Daciától, de amikor tavaly novemberben hirtelen minden más alternatíva 3-4M-t drágult, ez maradt reális lehetőségként, és végülis abszolúte nem bántam meg.