Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50368

z a baja a szintén Lombis kocsin, hogy miután szépen indul, alapjáraton ketyeg is szépen, de ha gázt ad akkor nem felpörög, hanem lehörög, befullad,

 

Hmm ... Ez valóban jól behatárolható hibajelenség . Hogy miért áll le azt én se egészen értem -- ez egy karburátoros masinánál egyértelmű lenne : vagyis kevés üzemanyagot kap , az alapjárathoz elegendőt , de ha rálépünk a gázra ( vagyis nyitjuk a légtorkot - szelepet ) akkor a beáramló levegő mennyisége nő , de a benziné nem és az ekképp beálló elszegényedés miatt lefullad . Ez a helyzet a benzinessel ,de most minket nem az Otto-motor érdekel . A dízelnél ha kevés üzemanyagot kap , azzal alapjáraton elketyeg , ha ráforgatjuk az adagolót akkor továbbra sem ad több üzemanyagot , de mivel itt a levegő mennyisége nem változik ( a dízelek állandó légfelesleggel üzemelnek , a keverékképzés az égéstérben történik ) ilyen esetben nem történik semmi . Esetleg az állhat elő : amikor adagoló hirtelen nagyobb üzemanyagigénnyel lép fel akkor azt az üzemanyagpumpa-szűrő-leállítószelep trió nem tuja kielégíteni és ekkor a leeső nyomás miatt levegőt szív be valahol a rendszer és ez a levegő állítja le a motort . Bár a képet árnyalja , hogy a dízel a beindításkor nagy üzemanyag mennyiséggel dolgozik , többet fecskendezik be induláskor , mint amikor padlógázon pörög . 

Találkoztam már olyannal is , hogy a vezérlőléc kis húzórugója kiakadt , de a motor valahogy azért működött -- én előtte az életemet rá mertem volna tenni , hogy kiakadt rugóval soha nem indulhat be . 

Mindenesetre a dízelnél is üzemanyagellátási gondnak tűnik , de én igazából azt várnám , hogy egyszerűen ne reagáljon a gázpedálra -- mintha szakad lenne a bovden . Ilyennel találkoztam már párszor : a motor indult , de jellemzően erőtlen volt , illetve nem pörgött föl -- de gázadásra nem fulladtak le .  Többféle hiba okozta , jellemzően az üzemanyagos ellátó-rendszernél . Egyik esetben ( LDW502)  az üzemanyagszivattyú cseréje volt a megoldás , a másikban  ( LDW502) a két adagolót összekötő betápcsőbe került valami kis , a csőfalról a szűrő után levált gumimorzsalék és tömte el a második henger adagolóját . Olyan  ( Mitsubishi ) is volt , hogy az elektromos üzemanyagpumpa előtt véletlenül megtörtük ( és ezzel elzártuk ) a csövet , illetve egy extrém esetben (Z402) olyan csúnyán pisilt a porlasztócsúcs , hogy a motor csak akkor tudott kipörögni alapjáratról , ha ne kellett a generátort is hajtania .Viszont egyik esetben se állt le . Ettől függetlenül az üzemanyagellátással kezdeném , szerencsére a sokat szidott Lombardini motor ilyen tekintetben szerelhetőbb és diagnosztizálhatóbb a japán társainál -- persze erre mondják az elvakultak , hogy azt meg nem kell szerelgetni . Kár , hogy erről az elromolhatatlanságról azok motorok nem hallottak , amik a garázsom sarkában a feltámadást várják ...Na , szóval : üzemanyag-ellátás ellenőrzés LDW502-es motoron . 

  • -- egyrészt célszerű közvetlenül , ejtőtartályból megtáplálni a motort . A betáplálás a hengerfej tetején levő csőcsonkon történik , általában a betápcső van elől , és a kifolyócső ( ami visszamegy hátra a tartályab ) pedig mögötte . De ezt a dumidugó jelöli is . Egy flakonból -- amit legalább fél ( de inkább 1 ) méter magasra emelünk egy átlátszó csővel gázolajat küldünk az adagolóba . A visszavezető cső is legyen átlátszó , miközben lassan -- és buborékmentesen ! -- csorog át az adagolón a gázolaj végezzünk működési vizsgálatot .
  • -- ha netán a fentiek nem vezetnek eredményre , vagy a gázolaj nem folyik át -- a főtengely bármelyik pozíciójánál -- az adagolón , akkor le kell venni a szelepfedelet és leszerelni a két adagolót összekötő betápcsövet ( 4 darab pici imbuszcsavar , meghúzási nyomaték 4 Nm ) és átfújással-átszívással ellenőrizni . 
  • -- ha a probléma továbbra is fennáll akkor bele kell hajtani egy megfelelő méretű csavart az olajfuratba és beindítani szelepfedél nélkül a motort  , majd a vezérlőlécet kézzel a maximum ( vagyis a lendkerék ) felé eltolni . 

Ha a motor ekkor se pörögne fel akkor a tapasztaltak alapján folytatjuk a diagnosztikát . 

 

 

Előzmény: Greg34 (50367)