Bakancs4 Creative Commons License 2023.07.16 0 0 50369

Én még csak motorkerékpárokat szedtem szét ennyire, ilyenben tapasztalatom nincs, vezérlést sem cseréltem még semmin, szóval nem ezen kezdeném el.

 

Szerintem nem annyira reménytelen dolog ez , valamikor -- a múlt ködébe enyészett fiatalkoromban -- én is Verhovinnán kezdtem , annak a hengerfejét nyilván más műsor volt levenni és visszarakni . Persze akkor 15 éves voltam , és akkor szerszámozottságom a szakmai felkészültségemmel volt arányos . De ez egy folyamat,; egyébként meg egyik ismerősöm valami 50 cm3-es , kétütemű vízhűtéses robogóval kínlódik most éppen , akármit csinál a víz befolyik a hengerbe-kipufogóba . Ehhez képest ez a félliteres kéthengeres dízel megváltás .

Én nem rettegnék annyira ettől a hengerfejes dologtól , nem annyira lehetetlen ügy . A vezérlés csak annyiban jelent gondot , hogy amiatt le kell venni a burkolatot , és a régebbi Ligierek kivételével ez  megköveteli a vezérlőkerék ( balmenetes !) csavarjának kitekerését -- az néha komoly nehézségekbe szokott ütközni . A vezérlő burkolat az oldalthűtős masináknál csak a hűtő leszerelése után kivitelezhető . 

Ettől függetlenül -- hacsak nem futunk bele kitekerhetetlen csavarokba -- egy délután meg lehet ejteni a dolgot . Problémát leginkább a hengerfej vetemedése okozhat , ebben igaza van Ívfénynek : nálam 3 hengerfejből 2 vetemedett volt . Viszont ez -- lévén a Lombi alumínium -- könnyen orvosolható probléma , bár a síkolás miatt ki kell szerelni az örvénykamrákat is . 

Előzmény: Greg34 (50367)