WooDoo Creative Commons License 2023.07.24 -3 0 50386

Úgy döntöttem, eladom az elektromos Ligier Be Sun-t, mert amióta vettünk egy elektromos Citroent, inkább azzal furikázok. Az is csak 10-11 kWh-t fogyaszt 100 km-en, viszont van benne klíma, és a zöld rendszámmal ingyen lehet parkolni. Mondjuk zöld rendszámot már lehet kérni a Ligierre is, csak be kell vinni egy szemlére a közlekedési hatósághoz, és adnak egy új műszaki adatlapot és az okmányirodában kicserélik a rendszámot és a forgalmi engedélyt.

 

3 éve vettem a Be Sun-t, kb. 40e km-t mentünk vele, meghibásodás ezalatt nem volt. Sokkal megbízhatóbb, mint bármilyen diesel motoros mopedautó. A hajtásláncban csak a csapágyak a kopó alkatrészek, nem kell a variátor és a motor szerelése miatt aggódni. Teljesen újszerű a kocsi állapota, minden működik benne. Lengőkar szilenteket és fékbetéteket cseréltem benne. A hátsó tekercsrugókat kicseréltem légrugókra, mert terhelés nélkül pattogot a rossz utakon. 

A hatótáv nyáron 70-80 km, télen fűtéssel 40-50 km. Nekem ennyi bőven elég volt a napi szaladgáláshoz, akinek ez kevés, annak nem való az elektromos mopedautó. A sebesség gps szerint 45 km/h-ra van korlátozva, de nálunk Debrecenben ennyi is elég. 

 

Fagyiskocsinak átépítve szeretném eladni, de ha úgy nem viszik el, akkor felépítmény nélkül is eladom. Tavasszal egy ugyan ilyen Be Sun-t 2M Ft-ért adtam el, de az N1 kategóriás teherautó volt, évente 60e Ft-os biztosítással, és 2 évente kötelező műszaki vizsgával. Ezért a mopedautó változatért is 2M Ft-ot kérek.