Malkavita83 Creative Commons License 2023.08.03 0 2 938

Sziasztok, gondoltam megosztom a friss tapasztalataimat a MyHeritage supporttal vívott küzdelmemről egy visszatérítés kapcsán.

TLDR: Kitartónak kell lenni, nem szabad hagyni, hogy lerázzanak.

 

Gondolom nem vagyok egyedül, aki elfelejti az előfizetés évfordulóját, és azt, hogy automatikusan meghosszabbodik. Egyszer csak hopp, mínusz 250 € a bankszámlán.

Egy éve 66%-os kedvezménnyel előfizettem egy teljes csomagra, amire már nincs szükségem, viszont elfelejtettem kikapcsolni az automatikus meghosszabbítást. Sebaj, a ÁSZF szerint van 30 napos pénzvisszafizetési garancia. Írtam egy emailt a support@myheritage.com-ra, hivatkozva a Refund Policy-ra (https://www.myheritage.com/terms-and-conditions), és kértem a teljes visszatérítést. Pár órával később hívtak egy+32-es számról (Belgium). Az ügyintéző hölgy közölte, hogy nem érti a dolgot, hisz egy évem volt lemondani / kikapcsolni a csomagot, illetve annak meghosszabbítását, miért nem tettem meg? Semmi baj, mondtam, a lényeg, hogy normális cégeknél a lejárat előtt néhány nappal / héttel szokás emlékeztetőt küldeni, itt ez ugye nem így működik. Viszont amit leírnak az ÁSZF-ben, nos, én most azt szeretném érvényesíttetni, hisz egy napja történt a vásárlás. Közölte, hogy ez nem számít vásárlásnak, csak a legelső tranzakció, ami egy éve volt. Megkérdezte a "sales-es kollégákat", majd nagylelkűen felajánlotta, hogy 30%-ot visszafizetnek, és megtarthatom a teljes csomagot még egy évig, vagy nem térítenek vissza semmit, de adnak egy fél év előfizetést ingyen. Mondtam, hogy nagyon kedves, de nem érti a lényeget, nekem nincs szükségem erre a csomagra, ellenben szükségem lenne arra a 250 €-ra, amivel legomboltak. Jött még egyszer azzal, hogy miért nem mondtam le egy éven keresztül, amikor az első emailben, amit tőlük kaptam, benne volt feketén - fehéren a teendő ilyen esetre. A válaszom annyi volt, hogy ön minden megerősítő emailt elolvas szóról szóra, illetve emlékszik, hogy mit is csinált 365 napja? Közölte, hogy ő minden évfordulóról emlékeztetőt ír a telefonjába, megpróbálhatnám én is. Ennél a pontnál nem túl kedvesen közöltem vele, hogy szerencsére nem vagyunk egyformák, és lesz kedves intézkedni a teljes összeg visszautalásáról, mivel az ÁSZF megtévesztő, és ebből a cégnek nem kis kellemetlenségei adódhatnak a jövőben, ha érti mire gondolok. Még egy kör a "sales-es" kollégákkal, majd felajánlott +1 év ingyen előfizetést, amit "nem szoktak csak úgy mindenkinek megadni, de velem kivételt tesznek". Itt bevallom őszintén, kinevettem, majd röviden közöltem, hogy full refund, most, nem kell csomag, nem kell fagyi, nem kell zöldséghámozó, a 250 € kell, mihamarabb. Kelletlenül kinyögte, hogy jó, akkor visszakapom a teljes vételárat, és a teljes csomagról visszaraknak alapcsomagra. Megköszöntem, letettük a telefont, és 5 percen belül jött az email a visszautalási folyamat indításáról (ami ténylegesen 7 napig is eltarthat), csatolva egy mínuszos számlával. Megnéztem az oldalam, és tényleg, már Alap csomagon vagyok ismét. Ja, igen, a diskurzus angolul folyt, ha kellőképp magabiztosan adod elő magad, nem lesz probléma.