svgyula Creative Commons License 2023.08.29 0 0 52553

Szia! A gyertya csak akkor okoz trafó hibát ha bekerül az elektródák közé egy fém darab és nincs tőle "szikra" de úgy jársz vele. Vagy a porcelán eltörik és ott is áthúz, de ez nyilván bejátszik az alapjáratba és a hidegindításban is.

Ezekben egy parazita gyújtásos rendszer van ami azt jelenti, hogy csak 2db trafó van egybeépítve a 4db hengerhez. Mindegyiknek van 2db nagyfeszültségű(gyertya) kimenete. Ezzel a rendszer legfájóbb pontja is adott lesz. Mivel egyszerre 2db gyertya ad egy időben szikrát a teljesítményük csak fele mintha minden hengerhez lenne egy-egy normális trafó. Ez amúgy működésben nem probléma mivel a hengerek ellentétes ütemben vannak, vagyis amikor az 1-es hengerben gyújtási ütem van(szikra) a 4-es éppen a kipufogó ütemben van. Ugyanez a 2-3 hengernél is így van.

Azt viszont én észrevettem, hogy ha a gyertyahézag nagyobb mint 0,5mm akkor (nálam) érezhetően sz@ragbbul megy a motor. Anno' egy kispolszkivan szívtunk amit a szerelő előzőleg buherált és az istennek nem voltunk képesek lelket verni bele melegen. Aztán gyertya ki a hézag ~1,5mm! Na a hézag összeüt ~0,5mm és láss "coddát" megtáltosodott az egérkamion........

A gyári dobozból kivett a gyertyák és az "ajánlott" hézag nekem soha nem volt jó és nem azért mert különc vagyok hanem nem ment rendesen a motor! Ráadásul én minden olajcserénél kiveszem letakarítom újra hézagot állítok pedig három pólusú NGK van benne de mégis kell mert egy idő után szó szerint háromszögletűre kopik a középső elektróda:-)

Előzmény: zetaman (52552)