DezsőKbarcika Creative Commons License 2023.09.11 0 0 117049

Kedves Márkatársaim!

 

2009 augusztusa óta vagyok egy 75-ös boldog tulajdonosa. Most viszont szeretnék megválni Tőle. Jó pár javítás lenne esedékes, de már a fogyatkozó lendület okán (a 66. évemet kezdtem a nyáron) nem sok ambícióm van a dologhoz, bármennyire is szeretem az autót. Ezért elsősorban donorautónak gondoltam, hogy érdekelhet valakit.

Vagy 7 év múlva már OT-s rendszáma is lehet.

 

Azért írok Nektek, mert nem szeretnék "tesókkal" üzletet kötni - a kézenfekvő okok miatt.

 

2000-es gyártású, Club (közepes) felszereltségű, plüss üléses Rover 75, 2,5 literes V6 motorral, kb. 310 000 km-es futásteljesítménnyel, 2022. októberig érvényes (lejárt) forgalmival.

 

Évek óta a kelleténél némileg sűrűbben kellett a motorba tölteni a vizet, mígnem 2021. őszén a fiam kivitte használni Németországba, ahol meghajtotta, ami miatt a hengerfejtömítés végleg átégett. Még éppen hazaértek vele sűrű víztöltögetések közepette, itthon én egyszer mentem vele utána, 140 km-es úton kb. 3 liter vizet kellett utána tölteni a hűtőbe.

A hűtővizet ezután leengedtem. A motorja (a hengerfejtömítést leszámítva), a váltója, futóműve jó.

 

Több, mint másfél éve áll. 2023. áprilisban még beindult, pár másodpercre indítottam csak be.

Az ABS (mivel a bal első keréknél a vezeték egyszer (autószerelő által) rosszul lett visszaszerelve a rögzítőjébe, hozzáért a gumi oldalához és az elkoptatta) nem működik.

 

További hibája, hogy a hűtőventilátor automatikus hőfok-kapcsolója nem működik, emiatt hosszabb araszoláskor (pl. budapesti forgalom) hajlamos forralni a hűtővizet. Ezt a légkondi használatával ki lehet küszöbölni, de a végleges megoldás a javítás lenne

Az akkumulátor az állás alatt, a többszöri töltés ellenére azóta tönkrement.

 

Ami a képeken nem látszik: a motorháztetőn, a tetőn- és a csomagtér tetőn a lakkréteg leválófélben van. Maga a festék OK.

Az autó színe egyébként Arden green, azaz Ardennek-zöld, ami egy sötétzöld árnyalat, ami a fényviszonyok függvényében néha sötétkékes árnyalatot is mutat.

 

Egyéb hibájáról nem tudok, alkatrésze nem hiányzik (a katalizátora is megvan).

 

 

Komplett, közel 800 oldalas angol és magyar nyelvű szerelési (javítási) gépkönyv áll hozzá rendelkezésre (letöltés után én fordítottam magamnak magyarra, angol nyelvi fordítóként dolgozom Kazincbarcikán, a BorsodChem-ben.). Az angol eredeti szöveg is megvan, 2 spirálozott könyvben.

 

Komplett áramköri rajzok is rendelkezésre állnak színes, A3 oldalakon kinyomtatva. Ezeket az autóval együtt átadnám a vevőnek.

 

Az árat illetően én 219 ezer HUF-ra gondoltam, esetleg némi alku a helyszínen belefér. Az autó Kazincbarcikán van. A háznál akna is van a garázsban, alulról is meg lehet nézni a Rovert.

 

Akit ily módon érdekel az autó, az felveheti velem a kapcsolatot e-mail-en: jardanhazydezso58@gmail.com  címen (ezt javaslom, mert a telefon sokszor nincs nálam (nem vagyok egy telefonfüggő valaki), vagy telefonon: 06 70 308 7955 számon. Esetleg kérésre tudok még további képeket küldeni.ha szükséges.

 

         Üdvözlettel: Járdánházy Dezső