svgyula Creative Commons License 2023.10.03 0 1 52572

Szia! Abból is létezik 2 verzió egy 40KW-os amit a 91-es benzinhez(occó) adtak ki és egy erősebb ami 50KW-os ezt a "jobb és drágább" benzinhez. A kettő között nagyjából minimálisan a vezérműtengely és a dugattyúk térnek el. Ennek eredménye a kompresszió viszonyban mutatkozik meg. A gyengébbik kevésbé nyomja össze a keveréket így a "gyúlékonyabb" 91-es sem okoz kopogásos égést. A másik jobban összenyomja a keveréket ehhez viszont jobb kompresszió tűrő benzin kell a kopogásos égés elkerülése érdekében. Viszont a gyengébbet is aránylag kis pénzből pont ezekből kiindulva át lehet alakítani egy erősebb változatra. Én azt csináltam, hogy a hengerfejből legyalultattam 1mm-t kiszámolva ~10,5-10,8 jött ki a kompresszió viszonynak. Ez sem túl sok de az autón erősen érezhető ez a változtatás a közlekedésben. Nem kell félni az előzéskor mert nem ragadok be 80-nál 20km-en a kamion, busz mögött. Simán át lehet őket lépni. Ezt az alap motorral elég rizikós mutatvány volt! Mindennek ellenére a fogyasztás sem emelkedett meg mivel csak a "pukkanás" erősebb ugyanazzal az üzemanyag mennyiséggel.

 

Előzmény: Tamas1095 (52571)