Bakancs4 Creative Commons License 2023.10.15 -1 1 50492

Az én ímélcímem nem titkos , a névre kattintva elérhető .

 

A leírás hasznos mert a porlasztócsúcsos macerának külön története van .

  • -- Egy eléggé nyűgös ismerősöm mopedautó vásárlási tanácsot kért . A JDM-et ajánlottam neki , amennyiben nem ragaszkodik a nagy csomagtartóhoz . Nem ragaszkodott , vett egy Abacat , levizsgáztatta ( levizsgáztatták neki ) , elkezdte használni . Panaszkodott nekem -- telefonban , mert a szomszéd megyében él -- hogy nem megy rendesen a kocsi . Nem tudtam eldönteni , hogy csak nyavajog , vagy tényleg baja van a kocsinak -- azt tanácsoltam keressen egy adagolóst , mert ezzel akármelyik traktorosnak el kell boldogulnia , szemben a speciális eszközöket igénylő Lombardinivel . Több szerelőt lefárasztott , állítólag cseréltek neki porlasztócsúcsot , de nem javult meg . Aztán összetörte a kocsit , elment a kedve az egésztől , felajánlotta nekem a sérül verdát olcsón . Elmentem , megnéztem ( akkor láttam életemben először ) és meg is vettem . A motor beindult , de menni egy métert nem lehetett vele menni , 3 keréken állt szegényke .
  • -- Hozzám kerülve annyira kijavítottam a kiütött futóművet , hogy menjen és használni kezdtem . A kocsi valóban nem ment jól , hidegen különösen gyengének tűnt . Használni lehetett , de a Yanmartól megszokott teljesítményt nem hozta . A porlasztócsúcsokat vizsgálva derült ki a hibájuk -- hát ezeket aligha cserélték ki .
  • -- Ekkor rendeltem Hatvanból . Az első megkeresésre ezt válaszolták : "Köszönjük érdeklődését! Ezt a motort alkalmazási területtől függően több féle porlasztócsúccsal is szerelték.Mi ilyen számú csúcsot tudunk adni:  DNOPDN172 "   Jegyzem meg jelen pillanatban is csak ez van fönn a honlapjukon . Én mégis megrendeltem , de a kapott csúcs nem volt beszerelhető a fúvókatartóba , mert nemcsak a porlasztási sugárképe más , hanem a mérete is . Viszont a Kubota fúvókatartójába belepasszolt , ezért nem küldtem vissza .
  • -- A Kuba fúvókatartója végülis belekapatható a hengerfejbe , de csak 1-2 menet fogja , másrészt a befecskendezés is egészen máshova kerül így ezzel a vonallal nem foglalkoztam .
  • -- Közben bátyám küldött bontott porlasztócsúcsokat , de azok is rosszak voltak .
  • -- Mivel csak külföldi oldalakon találtam , ezért kénytelen voltam onnan rendelni . Egy jó hónapja a szomszédom segítségével meg is jött az Ebay-on keresztül a kínai csoda . Nem volt túl drága , a típusjele stimmelt is ( DN0PD2 )  de a porlasztócsúcs test külső átmérője 0,4 mm-rel nagyobb , mint  az eredeti japán alkatrésznek . S mivel ezek a nyamvadt szigetlakók  még századmillimétereken is szőröznek -- nem fér bele a fúvókatartóba ez se , így használhatatlan . A szomszéd ajánlatát ( esztergáljam le a felesleget a fúvókából ) elvetettem .
  • -- Végülis találtam egy magyar céget amelyiknél szerepel a DN0PD2-e sporlasztócsúcs , már csak azt kell kideríteni , hogy nem a +0,4-es verzióról van-e szó ? Ez egy hazai , nyelvi nehézségek nélküli , elérhető vállalkozásnál talán megoldható .
  • -- Néhány napja befutott egy újabb bontott páros , de azt még nem volt időm megvizsgálni .

Szóval valami felfoghatatlan , hogy egy olyan motorhoz , amit gyártanak , isten tudja mennyi gépbe még most is beépítenek nem lehet beszerezni egy kopó , valamilyen ciklikusság szerint cserélendő alkatrészt . Nem arról van szó , hogy drágállom teszem azt  46 ezer Ft-ot adni darabjáért az eredeti japán alkatrésznek és ezért vadászom az Alibababát meg Ebayt -- egyszerűen nincs . Dühítő .

Ettől függetlenül ha dönteni kell a Kubota vagy a Yanamr motorral szerelt mopedautók között az utóbbit választanám .

 

 

Előzmény: Brumi 05 (50488)