gabor7607 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 50494

Sziasztok! Sajnos, elég nagy bajban vagyok. Multkoraban érdeklődtem, hátsó lengéscsillapító után, de az, ehhez képest egy kicsi elenyésző probléma volt.aixam400 asrol van szó. Másfél éve kb, vettem bele, egy z482 es motort. Nem újat, de nagyon jó motor volt. Minuszokba is, pöccre indult, melegen még izzitani se kellett stb stb. Egy kicsit átalakított jarganyrol van szó, suzuki swift váltóval, és a hűtőt, máshová kellett tennem, az 1000 es suzuki elektromos hűtő ventilátoraval van szerelve. Sajnos, a test kábel leszakadt a ventilátorrol, így hiába kapcsoltam be a ventilátort, nem hűtötte vissza, és a mecsekbe felfelé megforraltam a motort. El is ment belőle a kompresszió. Ez még tavaly összel volt, így végig szenvedtem vele a telet. Egyre nehezebben indult hidegben. Bemelegedve, már pöccre, de hidegbe gyotrelmesen. Tipikus kompresszió hiba. Nyáron szétszedtem, elhatároztam, felújítom. Orakernel vettem bele plusszos dugattyúkat gyűrűket, tömítés készlet, stb. Juliusba, Pécsen találtam egy szakit, jól felszerelt műhelynek tűnt, így elvittem hozzá. (Régebben már egy kubota 400 ast furattam már, azt a kacsógep nél taszaron, de azok is szarul csináltak meg, így most nem vittem oda). Na szóval juliusba el készült, hazavittem, szép lassan elkezdtem osszerakosgatni, nem siettem vele, mert jó időbe nyáron ősszel motorral járok mindenhova, télen hidegbe jön a mopedautos szezon nálam. Szóval, itt a zimankó mostanra eljött az indítás ideje. Még indítás előtt, gondoltam, csak úgy kíváncsiságból, úgy "szárazon" (természetesen olajba fuztem össze a blokkot) merek rajt kompressziót. Siralmas 15 bár értéket mértem. Nagyon csodálkoztam rajta. Nyomtam felülről bele olajat, így felment 20 ra. Ez se jó. 22-24 nek kellene lennie. Gondoltam, beinditom, megyek vele, hátha egy kicsit jarodik, bemelegítem, hátha jobb lesz. Az üres gázolaj szűrő házat elkezdtem felnyomatni gazolajjal, izzitogyertyak kivéve, oninditoval forgatva, szép lassan megtelett, aztán végig lelegtelenitve, a porlasztokig. Jön az indítás. Izzítógyertya vissza, izzitok, egy két pöfögés után beindul. Állítok az alapjáraton. Bemelegszik, öntok rá még vizet, stb stb. Uzemmelegre felmelegítem, megyek vele kisebb kört, nagyobb kört. Kicsit lomhanak tűnik, de nem erőltetem, 3. Ba, 4. Be megyek vele. Visszaallok a műhely elé, nézek kompressziót rajt. 18 körüli értéket mérek. Kb ennyi volt, mikor szétszedtem ezelőtt. Viszont, ami oltári nagy hiba lett, hogy melegen, egyáltalán nem akar beindulni. Elcsesztem az adagolojat azzal, hogy szárazon hajtottam, míg fel nem tellt a gazolajszuro ház gazolajjal, és utána került gázolaj az adagolohoz? Ennyi elég volt neki, hogy tonkretegyem az adagolojat? Ugyebár azt mondják,vha melegen nehezen indul a dízel motor, akkor az adagoloja megkopott. A meleg gázolaj a kopott adagoló dugattyú mellett elfolyik. Járt már valaki így? Van itt kubota szakértő? Sajnos most a napokba nem tudok foglalkozni a jargannyal, majd csak kedden legközelebb. Még annyit, hogy szetszedes előtt, melegen pöccre indult. Gondoltam arra is, hogy esetleg az elobefecskendezes elallitodott. De ugyan azt a hezagolo tömítést raktam vissza, az adagoló fedél alá. (Ugyebár ezzel a hezagolassal lehet állítani az elobefecskendezesen). Az csak egy dolog, hogy 18 bár lett fúrás után a kompresszió, tegnap nagyon meleg volt az idő, hidegen viszonylag jól indult, persze ha lesz majd 5 fok alatt, azt nem tudom még hogyan indul hidegen, de hogy melegen egyáltalán nem akar beindulni, nem tudom mit rontottam el?