Ep128 Creative Commons License 2023.10.24 -2 1 9268

Azért vannak eltérések az alap kiindulási helyzetből. Pl.:

1) Nohabból eleve sokkal több volt.

2) A Nohab eleve sokkal üzembiztosabb, kiforrottabb konstrukció volt.

3) A Nohabot sokkal hosszabb ideig használták.

4) Sokkal több alkatrész maradt hozzá!

5) Amikor "leállították" a sorozat menetrend szerinti közlekedését, akkor sem állt meg máig sem soha a típus üzemeltetése. (Anyagolás, nosztaliga utak, stb.)

6) A 90' -es években lezajlott agyament rombolási hadjárat után (Szergejekből is a nullásokat összeaprították, a Nohabok nagyobb részét is akkor vonták ki, Csörgőket elkezdtek selejtezni és a 009 -es Gyíkot is alig egy éves festéssel aprították össze, stb.) az egy szem megmaradt gépet is pár év alatt szétrabolták kb. nullára.

7) Így (ha nagyon leegyszerűsítem) maradt egy üres váz és egy valamelyest működőképes segédüzem a masinában. Tulajdonképpen nulláról kellene elkezdeni felépíteni. Mindezt úgy, hogy az alkatrészek egy része már beszerezhetetlen, tehát vagy módosítani kellene az eredeti / megálláskori állapotán, vagy (mint a 017 -es Nohabnál) át kellene tervezni. Ez így meg többszöröse egy Nohab feltámasztásának anyagilag.

Persze NAGYON szeretném és az ország büszkesége lenne, de... Ha csak a KM be nem száll az államon keresztül, (vagy valaki nem erre költi a lottó milliárdjait) ebből nem nagyon lesz semmi. :-( LEHETNE! De ahhoz akarat ÉS pénz szükséges.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (9267)