V43.1371 Creative Commons License 2023.10.25 0 4 9272

Szerintem az általad felsoroltak közül nem az volt a '90-es években a legnagyobb probléma, hogy a gyíkokat, a nohabokat, ................stb.stb. selejtezték, vagy szétrabolták 0-ra, hanem az, hogy az országot, főleg az ipart tették 0-ra. Melyik ország gyártja már egy jó ideje pl. a számomra volt kedves szerencsi csokit? Hát nem Magyar. A cikkszámából rögtön kiderül. Stb.....Stb. Azok a dicső '90-es évek. '97-re már minden padlón volt. Nem csak mozdonyokat selejteztek, de a kalauzcsajok már 45. évükben, a fickók 49-50. évükben mehettek a nyugdijas süllyeszőbe. Nem egy kivállóan dolgozó mv.ment (Miskolcról) ,  49 évesen nyugdíjba, mert "elengedték"(szinte "küldék") . Akik így mentek el, akkor - látszólag -baromira  örültek ennek,   kb 6-8 hónapig.  Ja, csakhamar kiderült, hogy a nyugdij összege igen kevés, valszeg ezért  a pia meg ment a torkokon le - még pár némely kalauzcsajnál is - és természetesen több mv.-nél, mert nem tudtak mit kezdeni magukkal.  Abban az időben a fiatal, és középkorú is örüllt, ha munkát kapott.  A nyugdíjasnak esélye sem volt erre. Ennek a korszaknak egy nagy előnye volt, hogy elpaterolták a régi piroskönyves utazófelvigyázókat, és valamely oknál fogva Ms.-en és Bp.-n is megszünt a vezérkar föleg reggeli IC mozdonyokra való feltápászkodása.  (?!) Mozdonyvezetői szemszögből a feljebb említett okból a '90-es évek kifejezetten a nyugalom szigete volt. Hogy mennyi mozdonyt, személykocsit, teherkocsit vágtak szét, hogy mi módon, milyen haszonszerzés, vagy más egyéb célból, az a nap világosságát boztos nem  tudná  elviselni. De a modandóm végére azért odabiggyeszteném, hogy a 2000-es évek elején a sorozatos teherkocsi selejtezések, szétvágások miatt egy K.I. nevezetű vezetőt is gyanúsítottak teherkocsikkal kapocslatos bizonyos,bizonyos visszaélésekkel, talán még per is indult, de ennek ellenére az illető még most is ott van Magyarország legnagyobb külföldi érdekltségű teherfuvarozó cége élén.  Kb.  20 éve. Pegid 2010.-ben kormányváltás is volt. Tehát a nohabok, (gyíkok), gigantok, bobók, dácsiák, személykocsik, teherkocsik össze-vissza-szét-vágása az adott korszak természetes velejárója lehetett. Mert megtehették,  tudták, hogy büntetlen marad.   Ugyanúgy, mint a tartályvonatok ide-oda közlekedtetését, majd eltüntetését. Az a korszak egy kifejezetten rablókapitalizmus korszaka volt. Büntetlenül. De a villamosmozdonyjavítómülhely raktárját a dolgozók elől hét lakattal biztosították, hogy hozzá se férjnek még akkor sem, ha nem volt főnök, de kellett volna onnan valami létfontosságú alkatrész. Ezekre visszaemlékezni is szörnyű. Akik akkoriban nyitott szemmel léteztek, ezeket bizonyosan látniuk kellett.  Itt ontopik a V63 002.  Kedvenc géppem volt addig még a Sab gumiszilentes kerékpár volt alatta. De sajnos '83 végére lekopott a minimumra az abroncs. Azután a 90-es éve eleje után a gép is. Sem híre, sem hamva nem maradt. Pedig az volt az első igazi GANZ-os Gigant, mivel annak már GVM. elekronikája volt a szabályozás.  (a 001 Siemens egyenirányítókat és szabályzás kapott a Krupp-AEG által gyártott DB 181 második szériamozdonysorozat alapján. (DB 181.2) A pikantéria pedig, hogy a '83-as GANZ ünemlátogatáskor a főmérnők által közreadott  rajz, a 2 tengelyes  licencforgóváz pont ez alól a DB Krupp-AEG mozdony alól származott, ebből tervezték a 3 tengelyes változatát, ami egy DB mozdonysorozat alatt sem létezett, csak egyedül  a  mi Gigantunk alá került.)

Előzmény: Ep128 (9268)