Ep128 Creative Commons License 2023.10.26 -7 1 9278

Ez egy szép kis korrajz volt, (nagyjából stimmel is) csak kihagytad a "miértet".
Amikor egy (amúgy is régen pusztulatra érett) rendszer összeomlik, majd a helyébe lép egy másik, akkor MINDIIIIIIIG káosz van első időkben. Ezt a "káoszos" időt pedig sokan megragadják és jóóól megszedik magukat rajta. Vagy ha nem (csak) erre vágynak, akkor mindenféle fondorlatos módon vezető pozícióba verekszik magukat és ott sokat és sokáig rombolnak, mire "érdemeik elismerése mellett más fontos beosztásba távoznak". :-P

Ahogy barbarizmus volt a Nohabok legyilkolása (és már az üzemeltetésük mikéntje is az utolsó 10-15 évükben) ugyanúgy az volt a Gyíkok leépítése és elpusztítása. Mai szemmel nézve egyértelműen bűncselekmény, de sajnos ez mára senkit nem érdekel. Ugyanígy az volt a "parajosban" szép lassan "elfogyó" mozdonyok sorsa is, avagy a műszaki kannibalizmus. (Előbb-utóbb ezeknek mindig következménye van, ha nem is akkor, később általában... Lásd. pl. a legalább egy évtizede (inkább több) meglévő dízelmozdony hiányt, vagy amikor 2-3 Csörgő (sőt, néha jobb híján Szergej) vontat egy szerelvényt a nyári szezonban a Balaton Északi partjának azon részén, ahol még nincs madzag. Avagy látható, hogy a magánvasutak hány Nohabot hoztak be az országba azóta, hogy a MÁV ész nélkül kidobálta a flotta felét. Még ma is megfelelnek (sőt, nagyon jól megfelelnek) a célnak, de nekünk a 90' -es években már "nem kellett". Ahogy a Gyíkok sem, holott Szombathely az utolsó éveikben már tisztességesen használható gépeket faragott belőlük.

Előzmény: V43.1371 (9272)