Bakancs4 Creative Commons License 2023.11.05 -1 0 50533

Ezt nem tudtam , ilyen megoldással soha nem találkoztam , bár egy nyomógombos indítású munkagépnél logikusnak tűnik .

Az indítás gátló kifejezés a napjainkban oly divatos immobiliser-t juttatja az eszünkbe . Ezek eredeti funkciójuk szerint a jármű jogtalan elvitelét lennének hivatottak megakadályozni -- bár ahogy értesültem arra kevéssé alkalmasak , viszont rengeteg galibát és költséget tudnak okozni a jogos tulajdonosnak . Hát az is valami . 

Mopedautóknál a ráindítás megakadályozására én eddig két szisztémát láttam . Egyrészt a gyújtáskapcsolóba szoktak tenni olyan mechanikus reteszelést , ami csak akkor teszi lehetővé a slusszkulcs újbóli elfordítását az indítózás felé , ha előtte teljesen leveszik a gyújtást . Mintha a Tasso-ban lett volna ilyen . A másik megoldás a Yanmar motorok vezérlő elektronikája -- ez működteti az izzítást és a meglehetősen összetett ( tartó-és behúzótekerccsel komplikált ) leállítórendszert . A többi mopedautóban ( Ligier , Aixam , talán a régi Microcarok is ) nyugodtan rá lehet kerregtetni a járó a motorra -- kész szerencse , hogy ezek olyan hangosak , emiatt ez ritkán fordul elő .

Ez a Yanmar motoros JDM elektronikája :

Előzmény: Brumi 05 (50532)